۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۳۸۲۰۴۹
رایزن سابق بازرگانی در عراق در گفتگو با خطوط:
اخیرا گفتگویی با سید حمید حسینی، دبیر کل اتاق ایران و عراق داشتیم که ایشان در بطن صحبت هایش به واردات ضایعات فلزات از عراق اشاره کردند حال اینکه واردات ضایعات چقدر برای اقتصاد ایران مفید است با یک مقام مسئول گفتگویی انجام دادیم.
کد خبر: ۱۱۶۶

ابراهیم محمد رضازاده، رایزن سابق بازرگانی در عراق و مسئول بازرگانان اعزام به عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در این رابطه گفت: قیمت ضایعات فلزات در عراق یک سوم قیمت داخلی ماست. ما به ضایعات فلزات عراق نیازمندیم به ویژه ذوب فلزات ما نظیر ذوب آهن و شرکت های تولیدکننده پروفیل و فلزات به این محصول نیاز دارند.

ایران به ضایعات فلزات عراق نیاز دارد

وی با بیان اینکه ممنوعیتی برای صادرات فلزات از عراق وجود دارد، افزود: در بحث مجوزها فقط چند شرکت دولتی می توانند مجوز صادرات این کالاها را بگیرند که این شرکت ها نیز محدود هستند.

رضازاده خاطرنشان کرد: عراق زمینه های صادراتی چندانی ندارد زیرا محصولات زیادی تولید نمی کند و موارد محدودی که تولید می کند کفاف نیاز داخلی خود را نمی دهد.زیرساخت های عراق سال هاست که از بین رفته و قیمت تمام شده تولید، به دلیل کمبود انرژی و نیروی متخصص بسیار بالاست به همین دلیل متکی به واردات است.

رایزن سابق بازرگانی در عراق با بیان اینکه واردات ضایعات از عراق برای ایران مثبت تلقی می شود، افزود: در تمامی زمینه ها به عراق صادرات داریم، ولی عمده آنها مصالح ساختمانی و مواد غذایی است.

انتهای پیام

برچسب ها: ایران ضایعات فلزات
ارسال نظر
آخرین اخبار