۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۱۲۲۳۳۱
بررسی بازار امروز نشان می‌دهد قیمت برخی از انواع تیرآهن و بیشتر انواع ورق سیاه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.احتمالا قیمت ارز هم بر بازار آهن اثر داشته، چراکه بازار دلار هم صعودی بود و دوباره به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.
کد خبر: ۳۳۷۲۰

تاثیر قیمت ارز بر بازار آهن و فولاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بررسی بازار امروز تیرآهن نشان می‌دهد بیشتر قیمت‌ها نسبت به روز گذشته ثابت بوده و در برخی از انواع تیرآهن نیز افزایش کمتر از یک درصدی داشته است.

بر این اساس قیمت هر شاخه از سایزهای مختلف تیرآهن ذوب‌آهن امروز در بنگاه‌های تهران و اصفهان بیش از  سه میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

این قیمت‌ها در بیشتر موارد نسبت به هفته قبل کمتر از دو درصد کاهش یافته است. البته قیمت تیرآهن در ماه‌های اخیر نوسانی بوده است؛ طوری که بیشتر قیمت‌ها نسبت به ماه قبل افزایشی بوده، اما نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته است. البته این روند در سایزهای بزرگ تیرآهن کمی متفاوت است.

اما قیمت بیشتر انواع ورق گرم و سرد افزایشی بوده و بین ۰.۱ تا ۳ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است و در مواردی هم با کاهش جزئی عرضه شده است. ورق سیاه امروز بسته به سایز و شرکت تولیدکننده بین ۲۴ تا ۳۷ هزار تومان عرضه شده است. قیمت ورق سیاه نسبت به هفته پیش و ماه پیش هم افزایشی بوده، هرچند نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته است.

همچنین امروز قیمت ورق رنگی که در روزهای اخیر ثابت بوده نیز در بازه قیمتی ۴۵ هزار تا ۵۴ هزار تومان است. البته قیمت‌ ورق رنگی نسبت به هفته قبل کاهش جزئی زیر یک درصدی داشته است.

تأثیر بازار ارز بر قیمت آهن

احتمالا قیمت ارز هم بر بازار آهن اثر داشته، چراکه بازار دلار هم صعودی بود و دوباره به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.

البته طبق روال هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد عرضه شمش در بورس کالا هم منجر به بروز نوسانات افزایشی در قیمت آهن شده است.

هرچند شنیده‌ها حاکی از آن است که بازر آهن و فولاد همچنان راکد و بی‌رمق  است و آمار معاملات هم چندان چشمگیر نبوده است.

 

 
برچسب ها: فلزات قیمت آهن بازار ارز
ارسال نظر
آخرین اخبار