۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
تعداد بازدید: ۲۷۳۶۶۷
ترجمه اختصاصی «خطوط» از گزارش روزنامه‌های آمریکایی درباره بازداشت علیرضا قربانی
در بحبوحه تورهای اروپایی و آمریکایی خوانندگان ایرانی بازداشت علیرضا قربانی خبرساز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳

علیرضا قربانی اسیر پشت مرزهای آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ در روزهایی که اخبار دنیای موسیقی تا حد زیادی خلاصه می‌شود در تورهای اروپایی و آمریکایی خوانندگان موسیقی ایرانی؛ خبر می‌رسد که سیاست‌های مهاجرتی دولت باعث جلوگیری از ورود یکی از پرکارترین خوانندگان ایران به خاک آمریکا شده- و به برنامه‌های نوروزی او آسیب وارد آورده است.

لس‌آنجلس تایمز در گزارشی که درباره این اتفاق منتشر کرده، از علیرضا قربانی به عنوان خواننده‌ای که این ماجرا را تجربه کرده نام برده و نوشته که این هنرمند پس از بازداشت توسط ماموران فرودگاه تورنتو موفق به ورود به ایالات متحده آمریکا نشده است...


ماجراهای قربانی از زبان روزنامه آمریکایی


لس‌آنجلس تایمز در این زمینه با اشاره به این که در مراسم نوروز که روز شنبه با حضور شماری از خوانندگان معروف ایرانی برگزار شد، یکی از ستارگان به‌طور محسوسی غایب بود؛ نوشته: به گزارش برگزارکنندگان این برنامه علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی که تابعیت هر دو کشور ایران و کانادا را دارد، پس از بازداشت در فرودگاه تورنتو در زمان مقرر موفق به ورود به ایالات متحده نشده است.

به گفته علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی بنیاد برگزارکننده مراسم نوروزی در لس‌آنجلس؛ روز جمعه علیرضا قربانی سوار هواپیما شده و حتی روی صندلی خود نیز نشسته است، اما چند افسر از اداره مهاجرت آمریکا وارد هواپیما شده و او را بیرون کشیده‌اند.

علیرضا اردکانی ادامه ماجرا را به این شکل روایت می‌کند: ماموران بعد از حدود چهار ساعت بازجویی به علیرضا قربانی گفته‌اند که به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران با لغو ویزایش دیگر نمی‌تواند به آمریکا سفر کند. در واقع دلیل بازداشت این خواننده ۴۹ ساله و محرومیتش از سفر این بوده که او بیست و چند سال پیش خدمت سربازیش را در سپاه پاسداران گذرانده است.

ظاهرا خبر لغو ویزا و سفر علیرضا قربانی با پیامک به اردکانی اطلاع داده شده- و او ابتدا باورش نکرده و فکر کرده که تمام این ماجرا شوخی است!

برچسب ها: علیرضا قربانی کنسرت زنده برگزاری کنسرت تحریم‌های آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار