۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
تعداد بازدید: ۱۵۷۳۰۷
گزارش «خطوط» از اجرای هم‌زمان دو نمایشنامه محمد رحمانیان- با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث
محمد رحمانیان علاقمندان تئاتر را به مراسم اسیدپاشی و آدامس‌خوانی دعوت کرده است. این مراسم که با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث برگزار می‌شود، به بهانه رونمایی و نمایشنامه‌خوانی دو نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامس‌خوانیِ» نوشته محمد رحمانیان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶

دعوت به اسیدپاشی در کنار بزرگان تئاتری!


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ ساعاتی پیش رسانه‌های تئاتری خبر از برگزاری جلسه رونمایی و نمایشنامه‌خوانی دو نمایشِ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» نوشته محمد رحمانیان در روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در پردیس تئاتر شهرزاد دادند.

 
اسیدپاشی و آدامس‌خوانی

 
به گفته محمد رحمانیان- که ده سالی می‌شود در کانادا سکونت دارد- «دعوت به مراسم اسیدپاشی» مونولوگی طولانی است که در سال ۱۳۹۱ در ونکوور کانادا نوشته شده و پیش‌تر در اواخر سال 92 نیز یک بار در باغ موزه‌ زندان قصر روخوانی شده است. روخوانی جدید این نمایشنامه اما به بهانه انتشار این اثر انجام خواهد گرفت.
نمایشنامه‌ «آدامس‌خوانی» به گفته رحمانیان اما در زمستان ۱۳۹۴ به نیت یک پرفورمنس برای اجرا در گالری آریانا نوشته شده و سال بعدش نیز در تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفته است. این نمایشنامه نیز- که به عقیده نویسنده‌اش متنی اپیزودیک است که از تلفیق نقاشی‌های فرح  با ترانه‌های ایرانی و خارجی شکل گرفته- به بهانه‌ انتشار توسط مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث بازخوانی می‌شود.
 
به گفته محمد رحمانیان اجرای دو نمایشنامه‌ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» که بسیار مدیون نمایشنامه «در مضار توتون» نوشته آنتون چخوف و داستان کوتاه «گزارش به آکادمی» نوشته فرانتس کافکا هستند؛ به بهانه انتشارشان از سوی انتشارات خانه‌ کاغذی و زیر نظر الناز اسماعیلی صورت می‌گیرد. ساخت و تنظیم موسیقی این نمایشنامه‌خوانی بر عهده سردار سرمست خواهد بود.
 
 

برچسب ها: تئاتر
ارسال نظر
آخرین اخبار