۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۱۹۱۲۰۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: حدود ۶۰ درصد کل شرکت‌های دانش بنیان کشور در استان تهران مستقر است.
کد خبر: ۱۱۸۶۶
استقرار ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور در استان تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ حشمت اله عسگری اظهار داشت: استان تهران به دلیل سرمایه انسانی و تعدد مراکز دانشگاهی، ظرفیت بالایی در توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان دارد و هم اکنون حدود سه هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال است. 
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نتیجه تعدد شرکت‌های دانش بنیان در استان تهران در سال ۱۴۰۰، داخلی سازی در بخش صنعت و معدن به میزانی بیش از یک میلیارد دلار است.
 

همه دستگاه‌ها در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مکلفند

 
عسگری افزود: امسال طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس به وسعت ۱۰۰۰ هکتار یعنی بیش از ۱۰ برابر فضای موجود اجرا می‌شود و طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی در سطح استان نیز با اولویت واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم اجرای شهرک صنعتی‌های تک را در مساحت ۲۰۰ هکتار در دستور کار دارد، گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای واحد‌های دانش بنیان تصویب و به بانک‌ها ابلاغ شد که این روند در سال جاری از منابع مختلف تداوم خواهد یافت. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: همه دستگاه‌ها مکلفند در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مشوق‌ها را صریح و شفاف اعلام و در بررسی و پیگیری مطالبات شرکت‌های دانش بنیان به فوریت عمل کنند.
 
برچسب ها: تسهیلات تسهیلات بانکی اقتصاد دانش بنیان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حمایت‌ حمایت از تولید ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار