۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۰۴۷۲۳
 مدیر کنترل کیفیت یک کارخانه تولیدی با انتقاد از بروکراسی اداری و سنگ اندازی در بخش صاردات، گفت: ما قوانینی در تولید داریم که دست و پاگیر هستند. به عنوان مثال قوانینی در حوزه استاندارد وجود دارد که اصلاً برای مصرف کننده اهمیت و سودی ندارد، اما بنا بر تصمیمات مسئولین بالادست تولید کننده مجبور می‌شود به سمت و سویی بیاید که بیشتر به ضرر مصرف کننده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۹

صادرات ۹۰ درصد محصولات به کشور‌های همسایه| صادرات به عراق تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار می‌گیرد

قوانین استاندارد که سودی ندارد/منافع مصرف کننده دراز مدت دیده شود/موانع قانون تعهدات ارزی برای صادرات!

مدیر کنترل کیفیت یک کارخانه تولیدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: ۷۰ درصد محصولات ما کولرهای آبی و ۳۰ درصد بخاری‌های برقی و گازی و نفتی می‌باشند که ۹۰ درصد به کشورهای سوریه، عراق، لبنان و همسایه‌های ایران صادرمی‌شود  و به مدت چند سال  به عنوان صادر کننده برتر شناخته شده‌ایم.

سنگ اندازی‌هایی در حوزه صادرات مخصوصاً به کشور عراق در زمینه کاری ما وجود دارد که آن هم به علت تحت الشعاع قرار گرفتن مسائل سیاسی است.

خانم چگینی با اشاره به مشکلات حوزه تولید و تولید کننده و صادرات افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید ما با آن روبرو هستیم بروکراسی اداری در حوزه صادرات است. خوشبختانه در زمینه واردات قطعه، نیاز چندانی به کشورهای خارجی نداریم، چرا که اکثر قطعات در کشور تولید می‌شود، اما سنگ اندازی‌هایی در حوزه صادرات مخصوصاً به کشور عراق در زمینه کاری ما وجود دارد که آن هم به علت تحت الشعاع قرار گرفتن مسائل سیاسی است.

 

صادرات ۹۰ درصد محصولات به کشور‌های همسایه| صادرات به عراق تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار می‌گیرد

قوانینی که بیشتر به ضرر مصرف کننده است!

وی افزود: قانون تعهدات ارزی موانعی را برای صادرات ما ایجاد کرده است که در حال رایزنی برای برطرف کردن مشکلات آن هستیم. ما قوانینی در تولید داریم که دست و پاگیر هستند به عنوان مثال  در حوزه استاندارد قوانینی وجود دارد که اصلاً برای مصرف کننده اهمیت و سودی ندارد، اما بنا بر تصمیمات مسئولین بالادست تولید کننده مجبور می‌شود به سمت و سویی بیاید که بیشتر به ضرر مصرف کننده است و همچنین برای خود تولید کننده نیز مشکل ساز می‌شود.

 

صادرات ۹۰ درصد محصولات به کشور‌های همسایه| صادرات به عراق تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار می‌گیرد

منافع مصرف کننده در دراز مدت و بهتر دیده شود!

چگینی خاطر نشان کرد: به نظر من باید در سیاست گذاری این حوزه قوانین همه شمول‌تر باشد و منافع مصرف کننده درازمدت و بهتر دیده شود. اینکه بخواهند به صورت مقطعی و بنا بر جو‌هایی که وارد کشور می‌شود تصمیماتی اتخاذ گردد این به ضرر مصرف کننده و تولید کننده و در آخر ایران تمام می‌شود.

برچسب ها: #صادرات استاندارد ویدیو کشورهای همسایه تولیدکننده صادرکنندگان
ارسال نظر
آخرین اخبار