۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۱۸۰۲۹۹
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: کاهش نرخ برنج با اهرمی به نام واردات برنج تصمیمی اشتباه است، زیرا واردات گسترده برنج به معنای نابودی تولید کننده است.
کد خبر: ۱۷۲۲۴

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط درباره واردات گسترده برنج به کشور برای تعدیل نرخ برنج ایرانی گفت:واردات گسترده برنج برای کاهش نرخ برنج ایرانی تولید کننده واقعی را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کند.

نابودی تولید کننده با اهرمی بنام واردات برنج /دهک‌های پایین جامعه نیازمند حمایت ویژه دولت
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:واردات و توزیع برنج خارجی سه ماه قبل و‌ سه ماه بعد ازبرداشت ممنوع است و قانون در این زمینه بسیار شفاف است و جای هیچ نوع ابهامی در قانون مذکور وجود ندارد بنابراین دولت نباید واردات برنج را در این مقطع در دستور کار قرار بدهد.
وی ادامه داد: برای حمایت از تولید کننده برنج الزامی است که دولت با ابزار‌های همچون کالا برگ تولید کننده را مورد حمایت قرار بدهد تا تولید کننده با هزینه تولید بالای برنج حداقل محصول را وارد بازار کند که صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

نابودی تولید کننده با اهرمی بنام واردات برنج /دهک‌های پایین جامعه نیازمند حمایت ویژه دولت
کوچکی نژاد افزود: افزایش هزینه‌های کاشت و برداشت برای کشاورزان برنج به شدت افزایش داشته است بنابراین مسلم است که کشاورز نمی‌تواند نرخ برنج را با نرخ منطقی حمایت کند.
وی یادآور شد:واردات برنج سودی برای بهبود شرایط بازار برنج ندارد بنابراین دولت باید با حمایت ویژه دهک‌های پایین دست جامعه را مورد حمایت قرار دهد.

برچسب ها: برنج واردات تولیدکننده کالابرگ
ارسال نظر
آخرین اخبار