۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
تعداد بازدید: ۲۷۱۸۳۹
دارایی نژاد گفت: با رفع مشکلات کامیون داران، قیمت گوجه فرنگی در میدان به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسید.
کد خبر: ۱۲۱۶۷
نویسنده : محبوبه رودسری

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، از کاهش نسبی قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: طی روز‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی به سبب افزایش تعرفه و کمیسیون کامیون داران، مشکلات گازوئیل و بالارفتن سهم بیمه به مرز ۲۵ هزار تومان رسید که با ورود معاون اول رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی مجدد قیمت هر کیلو محصول به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی انباری پایین است، افزود: نرخ کنونی هر کیلو گوجه فرنگی انباری ۶ هزار تومان است، اما قیمت محصول نو همچنان بالاست و به سبب افزایش هزینه‌های حمل و نقل، سبد، کارگر و نهاده‌های کشاورزی دیگر افت قیمتی نخواهیم داشت.
به گفته این مقام مسئول، طی ۵ تا ۶ روز اخیر عرضه گوجه فرنگی میناب و بندرعباس آغاز شده و ظرف ۷ تا ۸ روز باقی مانده محصول بوشهر بدست می‌آید.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۵ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم آنکه آفت آتشک ۶۰ درصد هندوانه سیستان و بلوچستان را از بین برد، اما به سبب افزایش ۲ تا ۳ برابری کشت نسبت به سال قبل کمبودی نداریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: طی روز‌های گذشته قیمت هر کیلو هندوانه به سبب کاهش عرضه بار در میدان ناشی از مشکلات کامیون داران به ۷ تا ۹ هزار تومان رسیده بود که مجدد به نرخ قبل بازگشت.

وی قیمت کنونی هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) و سبزی خوردن در میدان مرکزی را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در خرده فروشی‌ها با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید عرضه شود.

برچسب ها: گوجه فرنگی محصولات کشاورزی قیمت
ارسال نظر
آخرین اخبار