۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
تعداد بازدید: ۱۷۰۹۴۸
خطوط بررسی می‌کند: عنکبوت و عنکبوت مقدس؛ سینمای ایران تحت تاثیر یک قاتل زنجیره‌ای اخلاقگرا!
در شرایطی که چند ماهی می‌شود فیلم «عنکبوت» درباره داستان قاتل زنجیره‌ای زنان مشهوی- سعید حنایی- در سینماهای ایران روی پرده است و در حدود سه میلیارد تومان نیز فروخته؛ جشنواره فیلم کن اعلام کرد که امسال در بخش مسابقه این فستیوال یک فیلم دیگر نیز درباره داستان این قاتل زنجیره‌ای رونمایی خواهد شد. فیلمی با بازی بازیگری که خود یکی از قربانیان اخلاق سطحی عامه است و سرگذشت تراژیکی از سر گذرانده است.
کد خبر: ۱۲۳۲۷

عنکبوت و عنکبوت مقدس؛ دو فیلم با یک بلیت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ علی عباسی کارگردان ایرانی که در سال‌های اخیر در اروپا مشغول فیلمسازی بوده، امسال در جشنواره کن با فیلمی درباره یکی از مشهورترین قاتلان زنجیره‌ای دو دهه اخیر ایران حضور خواهد داشت. نکته مهم درباره این فیلم اما به باور رسانه‌های ایرانی (از قبیل انتخاب، ایران‌آرت، سینمادیلی، کافه سینما) حضور بازیگری به نام زهرا امیرابراهیمی است که سال‌ها پیش بعد از اتفاقات تراژیکی که بعد از انتشار عمومی فیلم خصوصی‌اش برایش رخ داد، سینما و تلویزیون ایران را رها کرد و تن به مهاجرتی طولانی داد.
 
عنکبوت مقدس!
 
وبسایت «سینه‌اروپا» بعد از این‌که از حضور فیلم «عنکبوت مقدس» در فستیوال کن به عنوان «یک اتفاق و یک فیلم کنجکاوی‌برانگیز» نام برده؛ به معرفی فیلم جدید علی عباسی کارگردان ایرانی‌الاصلی پرداخته که پیش‌تر با فیلم «مرز» نگاه سینمادوستان را به خود و استعدادش دوخته بود.
علی عباسی که پیش‌تر با فیلم «مرز» برنده بخش نوعی نگاه کن شده بود؛ حالا امسال با فیلم «عنکبوت مقدس» در بخش مسابقه این جشنواره حاضر خواهد بود. فیلمی که علاوه بر کن یکی از گزینه‌های حضور در بخش مسابقه جشنواره ونیز نیز بود- و آن‌گونه که گفته می‌شود داستان تکان‌دهنده قتل‌های سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای معروف شهر مشهد را روایت می‌کند.
روابط عمومی «عنکبوت مقدس» در خلاصه داستان رسمی فیلم- که به رسانه‌ها داده- نوشته که این فیلم داستان یک مرد خانواده به نام سعید را دنبال می‌کند که هدفش پاک‌سازی شهر از فحشا و بی‌اخلاقی است. بعد از کشتن چندین زن اما، ناامیدی و استیصال سعید بیش از همیشه می‌شود، چون حس می‌کند مردم نسبت به ماموریت مقدسش بی‌توجه و بی‌علاقه هستند...
گفتنی است که «عنکبوت مقدس» در اردن فیلمبرداری شده است.
 
عنکبوت بااخلاق
 
نکته جالب درباره تولید فیلم «عنکبوت مقدس» این است که در حال حاضر فیلمی با همان داستان- و حتی تقریبا همان نام- در سینماهای ایران روی پرده است. فیلمی به نام «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد و بازی محسن تنابنده و ساره بیات- که داستان قتل‌های سعید حنایی را بازگو می‌کند.
نکته مهم و کنجکاوی‌برانگیز در مورد فیلم «عنکبوت مقدس» اما شاید دیدگاه این فیلم در مورد قتل‌های سعید حنایی باشد. یکی از انتقاداتی که در این مدت از فیلم «عنکبوت» به عمل آمده این بود که نگاهش به سعید حنایی و قتل‌هایش تا حد زیادی با علاقه بوده و او را در کل به عنوان مردی اخلاقگرا و باورمند به تصویر کشیده است.
حالا باید دید «عنکبوت مقدس» از این ورطه چگونه بیرون خواهد آمد!

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون اکران نوروزی سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار