۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۲۵۷۲۷۶
گزارش خطوط از وعده‌های شهرداری تهران که عملی نشدند
نزدیک به ۷ ماه از وعده‌های شهرداری برای جمع‌آوری معتادان متجاهر می‌گذرد و حالا رئیس پلیس پایتخت از معضل رهاشدگی ۸ هزار معتاد در تهران خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۴۲۵

۸ هزار معتاد متجاهر روی دست آقای شهردار!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ معضل معتادان بی‌خانمان و ر‌ها شده در سطح شهر موضوع تازه‌ای نیست. سالهاست که بحث در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر از شهرداری به شهرداری بعدی و از شورای شهری به شورای بعد از خود رسیده است. با این حال به موازی با این موضوع انجمنها و سازمان‌های مردم نهاد نیز تلاش کردند تا با حمایت از معتادان متجاهر، قدم‌های بزرگی برای حل این چالش بردارند.

با همه این‌ها مهرماه سال گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران از همان روز‌های نخست حضورش به عنوان شهردار وعده داد که تمام معتادان متجاهر تهران را جمع‌آوری خواهد کرد. هرچند که ظاهراً این اتفاق تا آذر ماه نیز محقق نشد و در نهایت در تاریخ ۲۵ آذر ماه درجریان بازدیدش از یکی از مناطق شهر تهران دوباره اعلام کرد تا طی دو ماه آینده معتادان متجاهر را از سطح شهر تهران جمع‌آوری کند.

از همان روز‌های نخست حضورش به عنوان شهردار وعده داد که تمام معتادان متجاهر تهران را جمع‌آوری خواهد کرد. هرچند که ظاهراً این اتفاق تا آذر ماه نیز محقق نشد

حالا بیش ۴ ماه از آخرین وعده‌های شهرداری تهران می‌گذرد که سردار سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا ظرفیت جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر در تهران ایجاد شده یا خیر می‌گوید: « در تهران حدود ۲۲ هزار معتاد متجاهر دارد و متأسفانه تا به این لحظه ظرفیت جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد نشده است. هنوز حدود ۷ تا ۸ هزار معتاد متجاهر ر‌ها شده در شهر تهران داریم که جایی برایشان نیست. این‌ها هنوز در سطح شهر تهران هستند که ما‌امیدواریم و پیگیر هم هستیم که ظرفیت‌هایی برای نگهداری و بازپروری آنان ایجاد شود. »

ر‌ها شدن ۷ تا ۸ هزار معتاد در سطح شهر تهران بدون شک یک چالش بزرگ شهری و اجتماعی به حساب می‌آید و موضوعی است که باید همه دستگاه‌ها و ارگان‌های و نهاد‌های مربوط فکری به حال این معضل اجتماعی کنند. در این خصوص تماس‌های خبرنگار خطوط با اکبر رجبی بنیانگذار جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها و سارا چرتابیان بنیانگذار و مدیرعامل مؤسسه باور برای مصاحبه راجع به چالش‌های این حوزه بی‌نتیجه ماند. 

برچسب ها: معتاد متجاهر معتاد علیرضا زاکانی شهردار تهران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اعتیاد آمار اعتیاد خط ملی اعتیاد انجمن های
ارسال نظر
آخرین اخبار