۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۱۳۸۱۹۸
هشدار مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور؛
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به برداشت قارچ‌های سمی و خودرو در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۴۲۹

قارچ‌های خودرو خطر مسمومیت و مرگ دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ترحم بهزاد با هشدار نسبت به برداشت قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت خاطرنشان کرد: باهشدار درباره مصرف قارچ های خودروتوجه به مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو یا همان وحشی در سال‌های گذشته و تشخیص  ندادن قارچ‌های خودرو سمی و غیرسمی از طریق شکل ظاهری، به هموطنان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو پرهیز کنند.

وی افزود: شناسایی انواع قارچ‌های خوراکی با نوع سمی آن بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو و مزه سخت و کار متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی است به همین علت قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز ممکن است مورد استفاده خوراکی قرار گیرد و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

این مسئول امور مراتع یک بار دیگر  توصیه کرد از مصرف قارچ‌های خودرو به ویژه قارچ‌هایی که در کنار درختان خشک شده می‌رویند  یا قارچ‌هایی که افراد بومی آن را جمع‌آوری می‌کنند و می‌فروشند جدا خودداری کنند.
ترحم بهزاد از مصرف‌کنندگان درخواست کرد: برای حفظ سلامت خود قارچ‌های خوراکی مورد نیاز را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا شاهد تهدید سلامت مردم و شهروندان نباشیم./ خبرگزاری صدا و سیما

 
برچسب ها: قارچ سازمان محیط زیست ایران حفظ محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست حفاظت از محیط زیست
ارسال نظر
آخرین اخبار