۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
تعداد بازدید: ۱۵۹۹۷۲
خطوط در روز جهانی پنگوئن آینده محیط زیست این جانور را بررسی کرد
برای درک اینکه چگونه می‌توانیم از پنگوئن‌های امپراتور محافظت کنیم، ابتدا باید زندگی آن‌ها را درک کنیم. پنگوئن‌های امپراتور موجودات جذابی هستند چرا که در یکی از سخت‌ترین آب و هوای جهان، آن‌ها توانسته‌اند میلیون‌ها سال زنده بمانند.
کد خبر: ۱۲۸۰۴

امپراتوران رو به انقراض

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط امروز روز جهانی پنگوئن‌ها است روزی که مردم را تشویق می‌کند تا درباره پنگوئن‌ها و محیط زیست آن‌ها بیشتر بیاموزند. بنابراین در روز جهانی پنگوئن، می‌خواهیم یکی از نمادین‌ترین گونه‌های قطب جنوب یعنی پنگوئن امپراتور بزرگترین گونه پنگوئن در جهان را مورد بررسی قرار دهیم. پنگوئن امپراتور بلندترین گونه پنگوئن است که ارتفاع آن به ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد. آن‌ها در قاره قطب جنوب زندگی می‌کنند و هر بار می‌توانند حدود ۲۰ دقیقه زیر آب بمانند. جالب است بدانید که پنگوئن‌های امپراتور اغلب دور هم جمع می‌شوند تا در دمای سرد قطب جنوب گرم بمانند. از طرف دیگر آن‌ها تنها گونه‌های خونگرم قطب جنوب هستند که در زمستان استرالیایی تولید مثل می‌کنند.

در حال حاضر پنگوئن ها توسط اتحادیه بین  المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در فهرست «تقریباً در معرض خطر» قرار گرفتند. به این معنی که این گونه احتمالاً در معرض خطر انقراض قرار می‌گیرد مگر اینکه شرایطی که بقای آن‌ها را تهدید می‌کند بهبود یابد. پنگوئن‌های امپراتور برای پرورش و رشد جمعیت خود به محیط خاصی نیاز دارند

خطر انقراض پنگوئن امپراتور

تحقیقات اخیر نشان داده است که ۹۸ درصد از پنگوئن‌های امپراتور ممکن است تا سال ۲۱۰۰ به سمت لبه انقراض پیش بروند، اگر تغییراتی در میزان فعلی انتشار کربن و تغییرات آب و هوایی ایجاد نشود. این پیش‌بینی ناشی از تغییرات آب‌وهوایی در منطقه قطب جنوب، به‌عنوان مهم‌ترین تهدید برای این گونه در دهه‌های آینده شناخته می‌شود. در واقع در حال حاضر، پنگوئن‌های امپراتور توسط اتحاد در کنار حفاظت مشخص شده از این گونه، ما باید اقدامات جهانی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نیز در نظر بگیریم. تحقیقات نشان داده است که با افزایش دمای جهانی ۱و نیم درجه سانتیگراد، جمعیت پنگوئن‌های امپراتور جهانی بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

  در حال حاضر پنگوئن ها توسط اتحادیه بین  المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در فهرست «تقریباً در معرض خطر» قرار گرفتند. به این معنی که این گونه احتمالاً در معرض خطر انقراض قرار می‌گیرد مگر اینکه شرایطی که بقای آن‌ها را تهدید می‌کند بهبود یابد. پنگوئن‌های امپراتور برای پرورش و رشد جمعیت خود به محیط خاصی نیاز دارند. در دنیایی که به سرعت در حال گرم شدن است، احتمال زیادی وجود دارد که این زیستگاه با ذوب شدن یخ‌های دریا کاهش یابد و زمینه‌های تکثیر آن‌ها کاهش یابد.

در کنار حفاظت مشخص شده از این گونه، ما باید اقدامات جهانی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نیز در نظر بگیریم. تحقیقات نشان داده است که با افزایش دمای جهانی ۱. ۵ درجه سانتیگراد، جمعیت پنگوئن‌های امپراتور جهانی بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

برچسب ها: سازمان محیط زیست ایران حفاظت از محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی های زیست محیطی سازمان محیط زیست حفظ محیط زیست
ارسال نظر
آخرین اخبار