۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۹۵۸۳۳
رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: سقف تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به مبالغ ۲ میلیارد تومان، ۱.۷ میلیارد تومان و ۱.۴ میلیارد تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری برای حساب‌های افتتاحی سال جاری افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۴۴۶

افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان به ۲ میلیارد تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی صحابی در گفتگو با رسانه ملی اظهار کرد: بانک مرکزی در سال‌های اخیر در راستای تنوع‌بخشی در روش‌های پرداخت و تسهیلات مسکن ابزار‌های متنوعی را در نظر گرفته است و یکی از این ابزار‌ها که جدید هم نیست، صندوق پس‌انداز مسکن جوانان است.

وی افزود: اساس این صندوق برمبنای سپرده‌گذاری است یعنی اگر خانواده‌ها بخواهند برای تأمین مسکن آینده فرزندان‌شان فکری کنند، می‌توانند افتتاح حسابی با عنوان حساب مسکن جوانان و براساس جدول و پرداخت ماهانه پس از گذشت دوره مشخص از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی عنوان کرد: در صورتی که خانواده‌ها بخواهند زودتر از این تسهیلات استفاده کنند، شرایط ویژه‌ای دارد که پس از پایان پنج سال تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان فراهم می‌شود و همچنین بین ۵ تا ۱۵ سال یک جدول مشخصی دارد که همان روز افتتاح حساب در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

صحابی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این تسهیلات، افرادی را هم که قبل از سال ۱۴۰۱ حساب باز کردند، شامل می‌شود؟ توضیح داد: این حساب هر سال یک شرایط و سقف‌های مشخصی دارد، ولی با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم‌هایی که اتفاق افتاد؛ امسال این حساب را افزایش بیشتری دادیم.

وی متذکر شد: تقریباً تا دو برابر سقف‌ها را اضافه کردیم، یعنی کسی که از فردا حساب باز کند، مشمول این سقف‌ها خواهد شد؛ بنابر این گزارش سقف تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به مبالغ ۲ میلیارد تومان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری برای حساب‌های افتتاحی سال جاری افزایش یافته است.

برچسب ها: تسهیلات مسکن وام مسکن جوانان سقف تسهیلات
ارسال نظر
آخرین اخبار