۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۷۱۵۷۰
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مردم ما با هوای شرجی شهریور عراق، خیلی سازگاری ندارند و بنا داریم حداکثر امکان اعزام زائر با امکاناتی مناسب انجام شود.
کد خبر: ۱۲۵۵۱

از حداکثر امکانات برای اعزام زائرین استفاده خواهیم کرد/ لغو روادید، عملیاتی می‌شود!

به گزارش  یایگاه خبری تحلیلی خطوط ، مجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: دریاره‌ی تصمیم دولت عراق برای چگونگی پذیرش زائرین نیز قرار شد وزارت امور خارجه زودتر با طرف عراقی وارد مذاکره شده و تفاهم‌نامه اربعین امسال بین وزرای کشور ایران و عراق امضا بشود؛ بعد از تعیین تکلیف درباره شرایط عراق و احتمال اعمال محدودیت و هم‌چنین در خصوص لغو روادید، اقدامات ما عملیاتی می‌شود.

رئیس‌جمهور بیست و پنجم فروردین گفت: لازم است سازمان حج و زیارت با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه شرایط مناسبی را برای سفر آسان و ارزان زائران به اماکن زیارتی به ویژه عتبات عالیات و سوریه از مسیرهای هوایی و زمینی فراهم کند.

گفتنی است، هزینه سفرهای زیارتی در طول سال های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، هنوز سیر صعودی  دارد تا جایی که هزینه سفر به کشوری مثل ترکیه به مراتب ارزان تر از سفر زیارتی به عراق تمام می شود.

طبق بررسی های میدانی، هزینه سفر از تهران به استانبول با بیش از ۲ هزار کیلومتر مسافت، بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است، اما هزینه بلیت به نجف با یک‌سوم مسافت تهران ـ استانبول ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است.

همچنین هزینه سفر به عتبات به طور متوسط از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود که بیش از نیمی از این هزینه به تأمین بلیت پرواز اختصاص دارد که در صورت بازگشایی مرز زمینی، هزینه این سفر معنوی به کمتر از پنج میلیون تومان می‌رسد.

براساس آماری که آقای میراحمدی ارائه داده است، در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ زائر داشتیم. پیش بینی ها این است که در سال آینده با افزایش بیش ۱۰ درصدی زائر سال ۹۸ مواجه باشیم./ باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: اربعین حسینی زائرین اربعین حسینی
ارسال نظر
آخرین اخبار