۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۹۵۷۹۸
معاون هماهنگ‌کننده ارتش: ارتش با یکساله شدن سربازی و یک حکم وزارت دفاع تضعیف شد اما اگر اقدمات ارتش در اوایل جنگ نبود قحطی کشور را فرا می گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۰۶

ارتش ناجی کشور از قحطی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، امیر دریادار سیاری در صحن شورای شهر تهران گفت: علاوه بر یکساله شدن سربازی، حکمی از سوی وزارت دفاع مبنی بر انتقال نیرو‌های ارتش به سایر نیرو‌های مسلح صادر شد که آسیب‌هایی را به دنبال داشت، اما علیرغم این آسیب ها، پیش بینی‌های لازم در ارتش انجام شده بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی در نامگذاری روز ارتش اشاره کرد و گفت: جوانان فریب خورده پس از انقلاب به دنبال منافع گروهکی خود بودند و اصرار بر انحلال ارتش داشتند، اما امام خمینی (ره) تاکید داشتند که مسیر آن‌ها اشتباه است.

به گفته جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران در اوضاع بحرانی کشور، ««حزب مارکسیست ـ لنینیست شفق سرخ» طی اعلامیه‌ای با اشاره به سرنگونی رژیم شاه، وجود ارتش مزدور رژیم شاه در کشور را یادآور شد و تأکید کرد تا زمانی که این ارتش نابود نشود هنوز به پیروزی کامل نرسیده‌ایم.»

همچنین سازمان مجاهدین خلق نیز خواستار انحلال کامل ارتش و برپایی ارتش مردمی متشکَل از ارتشیان و نیرو‌های مبارز مردم شد که فرماندهان آن به وسیله انتخابات تعیین شوند.

امام خمینی (ره) در برخورد با این گروه ها، مخالفت خود با انحلال ارتش را اعلام و  طی بیاناتی فرمودند: «ما ارتش لازم داریم، احترام به ارتش می‌گذاریم. ما طبقة جوان ارتش را، صاحب‌منصبان جوان ارتش را برایشان احترام قائل هستیم ... ما به همة قشر‌های دولتی احترام قائل هستیم؛ اگر دربین آن‌ها یکی دو تا پیدا شد که فاسدند، فاسد‌ها باید بروند، تصفیه باید بشود؛ و الّا مملکت نظام لازم دارد...»

به همین جهت حضرت امام (ره) طی پیامی در ۲۶ فروردین ۱۳۵۸ بر ضرورت حفظ ارتش تأکید و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نام‌گذاری کردند./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: امیر سیاری روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار