۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
تعداد بازدید: ۳۹۴۱۰۰
مشاور مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در گفتگو با خطوط:
مشاور مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی گفت: بالا و پایین رفتن نرخ ارز در کشور طبیعی است، پدیده عرضه و تقاضا در این نرخ‌ها باید اثر بگذارد اما اگر از یک حدی بالاتر رود باید نهاد ناظر یعنی بانک مرکزی ورود پیدا کند که به نظرم همین کار را دارد انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۸۲۴

بالا و پایین رفتن نرخ ارز در کشور طبیعی است/ کاری که دولت قبلی نتواست انجام دهد، دولت سیزدهم انجام داد!

کاری که دولت قبل نتوانست دولت سیزدهم انجام داد!/بالا و پایین رفتن نرخ ارز در کشور طبیعی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاهین شایان آرانی، مشاور مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار خطوط به وضت ارز و طلا کشور پرداخت و گفت: با توجه به مسائل مربوط به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در فضای کسب و کارها ایجاد شده، یکی از اولویت‌های مهم در این فضا مهار تورم است و قیمت‌های مختلفی که به هر حال اقتصاد کشور را می‌تواند بر هم بریزند که شامل نرخ ارز و قیمت طلا می‌شود. 

وی افزود: دولت تلاش می‌کند با ابزارهایی که در اختیار دارد قیمت ارز و طلا را متعادل کند و به صورت کلی سعی دارد یک ثبات نسبی برای آن ایجاد کند و در یک روند منطقی حرکت کند تا عدم تعادل در اقتصاد ما را به حداقل برساند.

با سیاست‌هایی که دولت برای بانک مرکزی اعمال کرده، تورم تا حدودی مهار شده است. بانک مرکزی توانسته نرخ دلار را رو قیمت ۵۰ هزار تومان نگه دارد.

مشاور مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ارز و طلا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به مسائل مربوط به تحریم، دولت سیزدهم توانسته قیمت‌ها و نرخ‌ها را تا حد ممکن مهار و کنترل کند، کاری که دولت قبلی نتوانست انجام دهد. همچنین با سیاست‌هایی که دولت برای بانک مرکزی اعمال کرده، تورم تا حدودی مهار شده است. بانک مرکزی توانسته نرخ دلار را روی قیمت ۵۰ هزار تومان نگه دارد. بیشترین چیزی که برای یک اقتصاد مهم است ثبات یک نرخ ارز است که به نظرم دولت سیزدهم توانسته این موضوع را به خوبی مدیریت کند و امیدوار هستیم این روش ادامه پیدا کند.

آرانی ادامه داد: بالا و پایین رفتن نرخ ارز در کشور طبیعی است، پدیده عرضه و تقاضا در این نرخ‌ها باید اثر بگذارد اما اگر از یک حدی بالاتر رود باید نهاد ناظر یعنی بانک مرکزی ورود پیدا کند که به نظرم همین کار را دارد انجام می‌دهد.

بالا و پایین رفتن نرخ ارز در کشور طبیعی است/ کاری که دولت قبلی نتواست انجام دهد، دولت سیزدهم انجام داد!

این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت نرخ ارز به دلیل مسائل تحریم رو به افزایش است، اما به صورت کلی بالاتر رفتن نرخ ارز به سیاست‌های بانک مرکزی برمی‌گردد و بعید می‌دانم بگذارند این اتفاق رخ دهد.

برچسب ها: نرخ ارز تحریم بانک مرکزی دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار