۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
تعداد بازدید: ۳۴۴۴۱۹
الهام علی اف، رئيس جمهوری آذربایجان با صدور یک فرمان اجرایی دستور داد جاده جدید بین این کشور و ایران ساخته شود.
کد خبر: ۱۲۸۸۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از آذرنیوز، علی‌اف دستور داده منابع مالی لازم برای احداث این جاده و همچنین ساخت یک پل بر روی رودخانه

در مرز بارها هشدار داده شده که باکو پس از تصرف مناطق مختلفی که قبلا در دست ارامنه بوده، جاسوسان وابسته به صهیونیست ها، انگلیس، ترکیه و ناتو را در این مناطق جایگزین می کند.

ارس جهت اتصال دو کشور اختصاص یابد.

برای این پروژه‌ها ۱۴ میلیون منات معادل ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از صندوق ذخیره رئيس جمهوری آذربایجان اختصاص داده شده است.

سازمان دولتی این کشور تحت عنوان «آذربایجان اتومبیل رودز» قرار است مسئولیت ساخت این پروژه را برعهده داشته باشد و ادامه کار در پروژه ساخت جاده جدید با ایران و همچنین احداث پل بر روی ارس را پیگیری کند.

وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان بنا است بودجه تعیین شده برای ساخت این جاده جدید و همچنین پلی بر روی رودخانه ارس را تامین کند. همچنین دیگر اعضای کابینه دولت باکو موظف‌ شده‌اند شرایط لازم برای ساخت و تکمیل این جاده را هموار سازند.

 

خانواده‌های باکویی پوشش جاسوسی صهیونیست و انگلیسی ها در مرز ایران

 

در مرز بارها هشدار داده شده که باکو پس از تصرف مناطق مختلفی که قبلا در دست ارامنه بوده، جاسوسان وابسته به صهیونیست ها، انگلیس، ترکیه و ناتو را در این مناطق جایگزین می کند.

در این ویدئو نیز این پیرمرد به صراحت می گوید خبر انتقال ۳۰ خانواده باکویی به زنگیلان دروغ است و این افراد موظف شدند خانه های خود را به تعدادی خارجی اجاره داده و بازگردند.

 

با توجه به فاصله اندک زنگیلان از مرز ایران می توان حدس زد که این خارجیان انواع فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی را با پوشش زندگی عادی در نقاط مرزی ایران انجام می دهند!

 

موفقیت توافقی باکو با ارمنستان در جنگ ۲۰۲۰ تغییرات ژئوپلتیک نامطلوبی علیه ایران به وجود آورده و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی باید راهبرد مشخصی برای تغییر این وضعیت داشته باشد.

برچسب ها: ایران و آذربایجان جاسوسی جاده انگلیس صهیونیست
ارسال نظر
آخرین اخبار