۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۹۰۳۶
خطوط در روز جهانی «آسم» گزارش می دهد
بیماران مبتلا به آسم دو راه پیش روی خود دارند؛ یک راهکار استفاده از داروهای شیمیایی و راهکار دیگر درمان از طریق طب سنتی است.
کد خبر: ۱۲۹۴۲

 

زندگی با نفس‌های تنگ!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط آسم برگرفته از واژه ای یونانی "آسما" به معنی "نفس نفس زدن" یکی از شایع ترین بیماری های التهابی قرن است. بر اساس جامع‌ترین مطالعه‌ ای که سال ۱۳۹۴ در ایران انجام گرفت شیوع این بیماری در جمعیت کودکان و نوجوانان حدود ۱۱ درصد و در جمعیت بالغین حدود ۹ درصد برآورد شد.
در جهان نیز تعداد مبتلایان به این بیماری به ۳۳۹ میلیون نفر می‌رسد و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ این تعداد به ۴۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.
بنابراین آخرین آمارها نشان می دهند که جمعیت زیادی از مردم جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. با این حال بیماران دو راه پیش روی خود دارند یک راهکار استفاده از  داروهایی شیمیایی است که معمولا هزینه بالا و عوارض جانبی دارند و راهکار دوم روش طب سنتی و استفاده از محصولات طبیعی به عنوان درمان جایگزین یا مکمل است.
در واقع استفاده از محصولات گیاهی برای درمان آسم  بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد و ما امروز در روز جهانی آسم قرار است شما را با ۵ گیاه داروئی و ارگانیک که در طب گیاهی به عنوان معجزه های آسم شناخته می شوند آشنا کنیم:


۱. زردچوبه

بدون شک این ادویه زرد روشن در آشپزخانه ما ایرانی ها پیدا می شود   زردچوبه رنگ خود را از کورکومین می گیرد و این ماده رنگی طبیعی  می تواند التهاب را کاهش دهد.

۲.عسل

در طول تاریخ، عسل به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه استفاده می‌شد. این ماده شیرین و طبیعی می تواند مجاری تنفسی شما را صاف کند و غلغلک هایی که باعث سرفه شما می شود را کاهش دهد.

۳. سیاه دانه

سیاهدانه، یا همان زیره سیاه نیز ادویه‌ای با فواید متعدد برای سلامتی است. بنابراین از دیرباز در طب سنتی از سیاه دانه چه به صورت دانه و چه روغنی برای درمان آسم و مشکلات تنفسی استفاده می شد.

۴. سیر

طبق یک مطالعه در سال 2013 ، سیر دارای چندین فواید سلامتی از جمله خواص ضد التهابی است . از آنجایی که آسم یک بیماری التهابی است، سیر می تواند به تسکین علائم شما کمک کند.

5. زنجبیل

زنجبیل گیاه دیگری است که دارای خواص ضد التهابی است. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که مکمل های خوراکی زنجبیل با بهبود علائم آسم مرتبط است. 

برچسب ها: آسم تنگی نفس ریه آلودگی هوا در تهران آلودگی های زیست محیطی هوای آلوده ذرت آلوده
ارسال نظر
آخرین اخبار