۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
تعداد بازدید: ۱۴۹۱۲۲
دنیا با پیری فزاینده جمعیت روبروست و خیلی از ملت‌ها درگیر این مشکل هستند که تمایل به فرزندآوری به دلیل مشکلات اقتصادی، از بین رفتن نقش سنتی فرزندان در اقتصاد خانواده، بی‌وفایی و پرتوقع بودن فرزندان، میل به خوشگذرانی و طولانی کردن دوران جوانی و... باعث شده است خیلی از زوج‌ها یا فرزند نیاورند یا به یک فرزند قناعت کنند. اگر همه مردم ازدواج کنند و زوج‌ها به طور متوسط دو فرزند به دنیا بیاورند باز هم رشد جمعیت منفی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۴۳

روش جالب هیلتر به تشویق جوانان جهت فرزندآوری

گودرز صادقی هشجین

مهاجرین آسیا و آفریقا، اروپا را میدان مسابقه زاد و ولد کرده‌اند!

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

دنیا با پیری فزاینده جمعیت روبروست و خیلی از ملت ها درگیر این مشکل هستند که تمایل به فرزندآوری به دلیل مشکلات اقتصادی، از بین رفتن نقش سنتی

حکومت نازی برای تشویق جوان‌ها به ازدواج به آنها وام درازمدت کلان و بدون بهره (شاید هم کم بهره) پرداخت می‌کرد. با تولد هر کدام از فرزندان، ۲۵ درصد وام بخشوده می‌شد و به همین ترتیب وقتی که فرزند چهارم به دنیا می‌آمد همه اقساط باقیمانده صفر می‌شد و این بهترین راه برای تشویق مردم به فرزندآوری بود! اگر مادری برای خود شغلی برمی‌گزید، مابقی وام ازدواج را با اقساطی حدود ۳ برابر حالت عادی از خانواده بازپس می‌گرفتند تا از کار خود پشیمان شود.

فرزندان در اقتصاد خانواده، بی‌وفایی و پرتوقع بودن فرزندان، میل به خوشگذرانی و طولانی کردن دوران جوانی و... باعث شده است خیلی از زوج‌ها یا فرزند نیاورند یا به یک فرزند قناعت کنند. اگر همه مردم ازدواج کنند و زوج ها به طور متوسط دو فرزند به دنیا بیاورند باز هم رشد جمعیت منفی خواهد شد چون همه متولدین تا آخر راه و زندگی طبیعی ادامه نمی‌دهند و درصدی از آنها در اثر بیماری و جنگ و حوادث طبیعی و امثال آن فوت می‌کنند. اروپا از این بابت وضعیت نامناسبی دارد و مهاجرین از آسیا و افریقا آنجا را میدان مسابقه برای زاد و ولد کرده‌اند و به همین خاطر مردم اروپا به طور عام و راستگرایان و نژادپرستان به طور خاص از غلبه درصد ساکنان غیراصیل بر سکنه اصلی بیمناک هستند.

شاید برای شما ذکر مطلبی در مورد سیاست آدولف هیتلر در دهه ۳۰ میلادی و در آستانه جنگ دوم جهانی در ارتباط با فرزندآوری آلمانی‌ها جالب باشد. هیتلر از زنان شاغل و قد بلند و آرایش کرده متنفر بود و زن‌ایده آل از دید او زنی بود با قدی متوسط، هیکلی نسبتا چاق، دارای ظاهری نسبتا مفلوک (!) و زحمتکش و روستایی. او می‌گفت که زن وظیفه دارد برای میهنش بچه های سالم به دنیا بیاورد و آنها را به بهترین وجه پرورش بدهد و کار کردن زنان تنها در حد ضرورت و متناسب با نیاز و شخصیت و بیولوژی آنها قابل توجیه است.

بر اساس نظر هیتلر و حکومت آلمان نازی، تعریف خانواده این بود: یک پدر، یک مادر و حداقل ۴ فرزند! حکومت نازی برای تشویق جوان‌ها به ازدواج به آنها وام درازمدت کلان و بدون بهره (شاید هم کم بهره) پرداخت می‌کرد. با تولد هر کدام از فرزندان، ۲۵ درصد وام بخشوده می‌شد و به همین ترتیب وقتی که فرزند چهارم به دنیا می‌آمد همه اقساط باقیمانده صفر می‌شد و این بهترین راه برای تشویق مردم به فرزندآوری بود! اگر مادری برای خود شغلی برمی‌گزید، مابقی وام ازدواج را با اقساطی حدود ۳ برابر حالت عادی از خانواده بازپس می‌گرفتند تا از کار خود پشیمان شود. 

*سخن پایانی:
ما برای توسعه جمعیت جوان فقط بلدیم سیاست‌های تنبیهی و تهدیدی داشته باشیم که اگر ازدواج نکنید از فلان امتیاز محروم می‌شوید یا نمی‌توانید خانه‌دار بشوید و... در حالی که حتی شخصیت هولناکی مانند هیتلر مردم را نه تنها با کلام و موعظه، بلکه با مزایای مادی چشمگیر به فرزندآوری تشویق می‌کرد.

برچسب ها: فرزندآوری فرزندپروری مسائل اقتصادی هیتلر
ارسال نظر
آخرین اخبار