۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۵۴۳۹۰
پیگیری خطوط : رفع توقیف نمایش توقیفی
توقیف نمایش «آن‌سوی آینه» که در روزهای اخیر سروصدای فراوانی ایجاد کرده بود به پایان رسید و اجرای آن از سر گرفته شد.
کد خبر: ۱۲۹۹۱

بازگشت آن‌سوی آینه!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ نمایش "آن‌سوی آینه" به کارگردانی علی سرابی که روز گذشته توقیف شده بود، بعد از یک شب تعطیلی دوباره روی صحنه رفت.
 
توقیف عجیب
 
در دو روز گذشته توقیف این نمایش که درباره روابط بین زوج‌هاست سر و صداهای فراوانی ایجاد کرده و واکنش‌های زیادی به وجود آورده بود. مثلا از جانب الهام کردا بازیگر تئاتر و سینما که در صفحه اینستاگرامش نسبت به بسته شدن سایت پیش فروش بلیط نمایش آن سوی آینه واکنش نشان داده بود.
کردا نوشته بود: شما به همین راحتی شروع کردین به تعطیل کردن نمایش‌ها؛ برای اینکه باز چه چیزی رو ثابت کنید؟؟ اینجا تاتر به زور خودشو سرپا نگه داشته کمک نمی‌کنید هیچ، نمایشی رو که تماشاگر داره تعطیل می‌کنید؟ خجالت‌آوره!
مرکز هنرهای نمایشی اما اعلام کرد که توقیف این تئاتر نه تنها خجالت‌آور نیست، بلکه به دلیل مغایرت اجراهای اخیر با مجوزی که دو ماه پیش گرفته شده است، صورت گرفته- و بنابراین کاملا از این توقیف دفاع کرد!
 
دلیل توقیف
 
بعد از طرح انتقادات فراوان نسبت به توقیف نمایش «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرالی، اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در متنی که به رسانه‌ها ارسال کرد، نوشت که براساس روند تقاضای گروه و تالار درخواست‌کننده این نمایش، چند هفته پیش از اجرا بازبینی صورت گرفته بود، اما پس از حدود دو هفته اجرا، بنا بر گزارش بازبینی حین اجرا و نظرات تماشاگران قرار شد به علت مغایرت اجراها یک بازبینی مجدد انجام گیرد و این امر نیز به گروه اطلاع داده شد، اما گروه در روز مقرر که چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود سر اجرای بازبینی حضور نیافتند.
مرکز هنرهای نمایشی در ادامه نوشته: «اگرچه همین میزان عدم همکاری و بی‌توجهی به قواعد و قوانین برای ممانعت از اجرا کافی به نظر می‌رسید با این همه مجددا مقرر شد روز بعد یعنی دوشنبه مورخ، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱، بازبینی انجام شود که مراتب به تهیه‌کنندگان کار ابلاغ شد ولی این مورد نیز توسط گروه پذیرفته نشد؛ لذا طبق ضوابط موجود و به منظور حفظ و حراست از آیین‌نامه‌های اجرایی نمایش‌ها و عنایت به پرهیز از هر نوع کج‌سلیقگی و اشاعه بدرفتاری‌ها که با عرف و باورهای فرهنگی جامعه در تعارض و تضاد است مقرر شد که اجرا تا اطلاع ثانوی متوقف گردد. بدیهی است همه مراحل فوق با هماهنگی تهیه‌کنندگان، مجریان طرح و کارگردان محترم اثر بوده است و عدم توجه و عنایت گروه به توافقات صورت گرفته مشکلات اخیر را پدید آورده است.
از آن جا که ما همگی خود را مجموعه یک خانواده می‌انگاریم در تعجب هستیم که در هنگامه و لحظاتی که تلاش همه همکاران اداره‌کل، مبتنی بر رفع مشکل اجرا بوده متاسفانه دوستان و هنرمندان محترم گروه، با گذاشتن استوری‌ها و پست‌های مبهم و مصاحبه‌های غیرواقع و مغایر با حقیقت، فضای ایجاد توافق را مخدوش کردند. معتقدیم چنین اقدامات غیرحرفه‌ای و خلاف واقع، نه تنها با ذات هنر تئاتر، مغایرت دارد بلکه برای ایجاد فضایی سالم و رو به جلو مضر و آسیب‌زننده است»...
 
بازگشت
 
حالا اما گفته می‌شود که نمایش "آن‌سوی آینه" به کارگردانی علی سرابی بعد از یک شب تعطیلی دوباره روی صحنه رفته است. ظاهرا اجرای این نمایش به دلیل پاره‌ای از اصلاحات، به مدت یک شب متوقف شده بود و حالا گروه اجرایی با پشت سر گذاشتن یک بازبینی دیگر بار دیگر مجوز اجرا را به دست آورده‌اند.
گفتنی است که نمایش " آن‌سوی آینه" نوشته فلوریان زلر درباره روابط بین زوج‌ها با بازی ریما رامین‌فر، مارال بنی‌آدم، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی و علی سرابی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

برچسب ها: تئاتر پژمان جمشیدی
ارسال نظر
آخرین اخبار