۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
تعداد بازدید: ۱۲۱۴۱۱
رئیس کل بانک مرکزی گفت: عرضه و معامله ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون از مرز ۱.۳ میلیارد دلار گذشت.
کد خبر: ۱۳۰۴۵

عرضه و معامله ارز توسط صادرکنندگان در نیما بیش از ۱.۳ میلیارد دلار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ عرضه و معامله ارز صادرکنندگان در سامانه نیما در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه درآمد‌های ارزی حاصل از صادرات به‌ویژه حوزه نفتی وصول شده است، اظهار کرد: درآمد‌های ارزی حاصل از صادرات به‌ویژه صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین ماه اوضاع خوبی در حوزه درآمد‌های ارزی شاهد بودیم.

علی صالح‌آبادی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در بازار ارز نداریم به تخصیص ۱۱ میلیارد دلاری ارز در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مقایسه با سال گشته در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمند و قابل قبولی دست یافته‌ایم.

وی همچنین تأکید کرد: بازار متشکل ارزی وضعیت خوبی دارد و در سامانه نیما قیمت‌ها از ثبات خوبی برخوردار است؛ بنابراین در زمینه تامین منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خطوط، در فروردین ۱۴۰۱ تراز تجاری کشور با پیشی‌گرفتن ارزش کالا‌های صادره ۳.۷ میلیارد دلار نسبت به واردات، مثبت ۷۵۶ میلیون دلار شد.

برچسب ها: علی صالح آبادی بانک مرکزی صادرکنندگان عرضه و معامله ارز
ارسال نظر
آخرین اخبار