۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۱۱۰۵۶۹
ستاد کل ارتش اوکراین ادعا کرد از زمان آغاز جنگ نزدیک به ۲۳ هزار نظامی روسیه کشته شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۱۳
نویسنده : امیر سیاهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، ستاد کل ارتش اوکراین در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره وضعیت میدانی جنگ بین این کشور و روسیه مدعی شد که نزدیک به ۲۳ هزار نظامی روسیه تاکنون کشته شده‌اند.

ارتش اوکراین همچنین ادعا کرد که موفق شده است ۱۸۹ هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، ۱۳۴ پهپاد، ۹۸۶ تانک، دو هزار و ۴۱۸ خودرو زرهی و ۴۳۵ سامانه توپخانه روسیه را منهدم کند.

به ادعای ستاد کل ارتش اوکراین، نیرو‌های این کشور همچنین موفق شده‌اند ۱۵۱ سامانه موشک انداز، ۱۶۹۵ خودرو، ۷۶ مخزن سوخت، ۷۳ سامانه ضدهوایی و هشت قایق روسیه را نیز نابود کنند.

مقامات اوکراینی مدعی هستند که تاکنون حداقل ۲۱۹ کودک در حملات روسیه کشته و ۳۹۸ کودک زخمی شده‌اند. به رغم این ادعا، مقامات مسکو بار‌ها اعلام کرده‌اند که این کشور در «عملیات نظامی ویژه در اوکراین»، غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

بر اساس برآورد‌های سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ در اوکراین حداقل دو هزار و ۸۲۹ غیرنظامی کشته و سه هزار و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز تاکنون ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین مجبور به ترک منازل خود و بیش از ۵.۳ میلیون نفر به کشور‌های دیگر متواری شده‌اند./فارس.

برچسب ها: روسیه اوکراین حمله روسیه به اوکراین تسلیحات نظامی تجهیزات نظامی بحران اوکراین
ارسال نظر
آخرین اخبار