۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۱۷۰۷۴۲
سازمان ملل متحد اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تاکنون یک چهارم مردم این کشور آواره شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۹۶

یک چهارم مردم اوکراین آواره شدند/۱۳۶ مورد حمله به مراکز درمان و خدمات بهداشتی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، سازمان ملل متحد اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تاکنون یک چهارم مردم این کشور آواره شده‌اند.

استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد که در یک نشست مطبوعاتی حضور یافته بود با ارائه گزارشی از شرایط درگیری‌ها در اوکراین گفت، حدود ۱۲ میلیون نفر در نتیجه این جنگ بی‌خانمان شده‌اند که این آمار شامل ۴.۹ میلیون پناه‌جو و ۷.۱ میلیون نفری می‌شود که همچنان در خاک اوکراین به‌سرمی‌برند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه به نقل از سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد طی کمتر از دو ماه، ۱۳۶ مورد حمله به مراکز درمان و خدمات بهداشتی در اوکراین صورت گرفته که در نتیجه آن دست‌کم ۷۳ نفر کشته و ۵۲ نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود، حملات به مراکز درمانی در اوکراین بیش از ۶۸ درصد تمام حملاتی می‌شود که به مراکز درمانی سراسر جهان طی سال جاری میلادی صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت این نهاد اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ کارمند در اوکراین دارد که در ۸ مرکز عملیاتی در سراسر کشور مشغول به کار هستند.

او در پایان گفت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، «عمیقا نگران» ادامه حملات در اوکراین است، حملاتی که به کشته شدن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های این کشور می‌انجامد./العالم.

برچسب ها: جنگ اوکراین بحران اوکراین حمله روسیه به اوکراین اوکراین سازمان ملل سازمان ملل متحد
ارسال نظر
آخرین اخبار