۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۲۱۱۰۶۸
بر اساس پرونده‌های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک هفته گذشته حدود ۸.۴ میلیارد دلار از سهام خود در تسلا که بیش از نیم درصد از این سهام را شامل می‌شود، فروخت.
کد خبر: ۱۳۱۶۹

ایلان ماسک برای خرید توییتر نیم درصد از سهام تسلا را فروخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس پرونده‌های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک این هفته حدود ۸.۴ میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخت. با فروش سهام تسلا، او به‌دنبال جمع‌آوری پول برای خرید توییتر است. اما این میلیاردر مدعی است که «پس از امروز» دیگر سهام تسلا را نخواهد فروخت.

ماسک بخش عمده‌ای از سهام خود را در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه فروخت و ۴.۴ میلیون سهم را تخلیه کرد. او ۵.۲ میلیون سهم دیگر را در روز پنجشنبه فروخت که در مجموع بیش از نیم درصد از کل سهام تسلای ماسک را شامل می‌شود و پس از آن در توییتی نوشت «بعد از امروز هیچ مورد فروش دیگری از سهام تسلا برنامه‌ریزی نشده است».

قیمت سهام تسلا در روز سه‌شنبه ۱۲ درصد سقوط کرد، اما از آن زمان به بعد افزایش یافت. ارزش سهام تسلا در معاملات صبح روز جمعه حدود ۵ درصد افزایش یافت.

در ۲۵ آوریل، هیئت مدیره توییتر پیشنهاد ماسک به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم یا ۴۴ میلیارد دلار را برای کنترل کامل شرکت پذیرفت. این همان قیمتی بود که او در پیشنهاد اولیه خود در ۱۴ آوریل اعلام کرده بود. پس از تکمیل این تراکنش، توییتر به یک شرکت خصوصی تبدیل شد.

به‌منظور تأمین مالی این قرارداد، ماسک قول داده بود که ۲۱ میلیارد دلار از هزینه این خرید را در قالب سهام بپردازد. هنوز مشخص نیست که وی چگونه ۱۲.۵ میلیارد دلار باقیمانده از هزینه این خرید را در قالب سهام تامین خواهد کرد. قابل ذکر است که ماسک از هیچ شریکی که بتواند بار نقدی را با او تقسیم کند، نام نبرده است.

دانیل ایوز، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush به The Verge گفت: من فکر می‌کنم برای سهامداران تسلا، اخبار توییتر در زمان ایده‌آلی منتشر نشده است. زیرا اهداف و نقاط عطف مهم زیادی برای تسلا در ۶، ۹ و ۱۲ ماه آینده وجود دارد.

ماسک بزرگ‌ترین سهامدار تسلا است که حدود ۱۷ درصد از سهام این شرکت یا در مجموع حدود ۱۷۵ میلیون سهم را در اختیار دارد.

ماسک قبلاً تعداد زیادی سهام فروخته است. سال گذشته او پس از نظرسنجی از طرفدارانش در توییتر، ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد دلار فروخت. سهام این خودروساز در دو روز معاملاتی بعد ۱۶ درصد سقوط کرد.

تسلا سهام پرنوسانی دارد، اما طبق گزارش نیویورک تایمز، افت ۱۲ درصدی روز سه‌شنبه بدترین کاهش روزانه آن از سپتامبر ۲۰۲۰ بود، زمانی که حدود ۲۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. برخی از سرمایه‌گذاران، از جمله خود ماسک، پیشنهاد کرده‌اند که قیمت سهام تسلا بیش از حد ارزش‌گذاری‌شده است. ارزش بازار این شرکت بسیار فراتر از ۱ تریلیون دلار بوده است.

تحلیلگران دیگر از تقسیم توجه ماسک به‌عنوان نقطه ضعف احتمالی پیشنهاد او در توییتر یاد کردند. علاوه بر تسلا، ماسک به‌عنوان مدیر عامل اسپیس ایکس، شرکت بورینگ و نورالینک نیز فعالیت می‌کند.

تسلا در جدیدترین گزارش درآمد سه‌ماهه خود از تقسیم زمان ماسک با سایر شرکت‌هایش به عنوان یک عامل خطر بالقوه یاد می‌کند. این شرکت می‌گوید: ما شدیداً به خدمات ایلان ماسک، تکنوکینگ تسلا و مدیر اجرایی خود وابسته هستیم. اگرچه آقای ماسک زمان قابل توجهی را با تسلا می‌گذراند و در مدیریت بسیار فعال است، اما تمام وقت و توجه خود را به تسلا اختصاص نمی‌دهد.

برچسب ها: ایلان ماسک تسلا توییتر سهام
ارسال نظر
آخرین اخبار