۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۲۱۸۲۱۷
سردار تنگسیری گفت: کشورهای منطقه می‌توانند امنیت خلیج فارس را برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشور های بیگانه نیست.
کد خبر: ۱۳۱۷۱

کشور‌های منطقه میتوانند امنیت خود را تامین کنند/صبر ایران تمام نشود!

حضور بیگانگان در منطقه اصلا توجیهی ندارد و قطعا موجب ناامنی است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ما معتقدیم که کشورهای منطقه می‌توانند امنیت این منطقه حساس را برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشور های بیگانه نیست و بارها پیام صلح و دوستی را به همسایگان جنوبی اعلام نمودیم که قادر هستیم امنیت این منطقه را برقرار بکنیم و حضور بیگانگان در این منطقه اصلا توجیهی ندارد و قطعا حضور آنان موجب نا امنی است.

به گفته سردار تنگسیری، آمریکایی ها و کشور های فرامنطقه‌ای در این منطقه جایگاهی نداشته و رژیم اشغالگر قدس قطعا در این منطقه جایگاهی نخواهد داشت؛ ایران نیز تا یک حدی تحمل داشته  و اگر صبر ایران تمام شود قطعا هر کشوری که تلاش کند برای منافع ایران در خلیج‌فارس مشکلی ایجاد بکند پاسخ نیروی دریایی سپاه پاسداران قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

گفتنی است، محدوده عملیاتی خلیج فارس در حوزه استحفاظی نیروی دریایی سپاه پاسدران بوده و نیروی دریایی ارتش، بنابر فرمان فرماندهی کل قوا، در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مستقر شده است.

بر پایه مأموریتی که برای نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس تعیین شده است، این نیرو خلیج فارس را به ۵ منطقه جداگانه تقسیم کرده است و در هر یک از این مناطق نیز یک منطقه دریایی ایجاد نمود و در هر یک از این مناطق نیز پایگاه‌های دریایی کوچکتری تأسیس شده‌اند.

در هر یک از این مناطق پنجگانه علاوه بر شناورهای تندرو، یگان موشکی ساحل به دریا، گروه های پدافند ضد هوایی مستقل، یگان ویژه، یگان‌های تکاور و تفنگدار دریایی مستقر می‌باشند.

تمامی مناطق پنجگانه ( منطقه یکم صاحب‌الزمان، منطقه دوم نوح، منطقه سوم امام‌حسین، منطقه چهارم ثارالله و منطقه پنجم امام‌باقر علیهم السلام)زیر نظر فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) دو می‌باشند، که مهم‌ترین قرارگاه دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین با مهم دانستن عنوان «خلیج فارس» گفت: اینجا «خلیج فارس» است و هیچکس نمی تواند اسم جعلی روی این موقعیت بگذارد و جوانان ما انشاءالله باید این میراث گرانبها را که از گذشتگان به ما رسیده است را خوب حفظ کنند و به آیندگان منتقل نمایند./باشگاه خبرنگاران.

برچسب ها: خلیج فارس نیروی دریایی سپاه پاسداران
ارسال نظر
آخرین اخبار