۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۲۸۰۲۱۴
با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان؛
دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان کیتکس ۲۰۲۲، با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس، به مدت ۶ روز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش، برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۵

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدجواد مرادپور در جمع خبرنگاران گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری "تولید دانش‌بنیان و فناورانه، نامگذاری شده است، دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات تحت عنوان کیتکس، با محوریت استان فارس، طی روز‌های ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت، در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

 

3 هدف مهم دومین نمایشگاه بین‌المللی کیتکس؛ تکمیل زنجیره علمی فناوری‌های ارتباطی، تسهیل تجاری سازی ایده‌های نوآورانه حوزه آی تی و تسریع ورود محصولات تکنولوژیک شرکت‌های دانش بنیان به بازار‌های جهانی


مرادپور با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه حدود ۴ سال قبل با موفقیت برگزار شد، این رویداد نمایشگاهی را در قیاس با دوره اول، بسیار بزرگتر توصیف و اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف تکمیل زنجیره علمی فناوری‌های ارتباطی، تسهیل تجاری سازی ایده‌های نوآورانه حوزه آی تی و تسریع ورود محصولات تکنولوژیک شرکت‌های دانش بنیان به بازار‌های جهانی، برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه تاکنون شاهد استقبال خوبی از سوی شرکت‌های فناوری اطلاعات، ایده‌پرداز و نوآور سراسر کشور خصوصا استان فارس بوده‌ایم، گفت: در دوره گذشته حدود ۷ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی به کیتکس اختصاص داشت، اما امسال فضایی قریب به ۱۴ هزار مترمربع به این رویداد تخصیص داده شده و کیفیت برگزاری و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز به مراتب بالاتر و بهتر از دوره قبل است.


مرادپور یادآور شد که همزمان با این رویداد نمایشگاهی، برنامه‌های متعدد جنبی نیز پیش بینی شده است، گفت: مهمترین برنامه‌های جنبی، نمایش مستندی تحت عنوان رویداد آینده و فیلم مستندی از اکسپو، همچنین برگزاری سمینارها، نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های علمی خواهد بود.

مجری نمایشگاه کیتکس، از شورای عالی مناطق آزاد کشور، سازمان منطقه آزاد کیش، اتحادیه‌ها و تشکل‌های علمی حوزه فناوری اطلاعات، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف صنفی در حوزه برق و الکترونیک کشور و .. به عنوان حامیان این رویداد یاد کرد.

مرادپور با یادآوری اینکه از یکسال قبل برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد نمایشگاهی آغاز شده است، گفت: در بدو امر، شورای راهبردی تشکیل و کمیته‌های تخصصی با حضور مسئولان منطقه آزاد کیش و تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و مجامع دانشگاهی ایجاد شد و ریاست کمیته علمی به پرفسور علی اکبر صفوی و مسئولیت کمیته اجرایی به آقای توانا، سپرده شد.

او خاطرنشان کرد که در نمایشگاه کیتکس شاهد حضور هیئت‌های تجاری از ایران، سوریه، قطر، عمان و ... خواهیم بود.

مسئول کمیته اجرایی نمایشگاه کیتکس نیز با اشاره به استقرار دبیرخانه مرکزی در شیراز و ایجاد دبیرخانه‌ای در تهران برای تسهیل در برقراری ارتباط با متقاضیان حضور، گفت: دبیرخانه تهران عمدتا برای تسهیل ارتباط با متقاضیان از سایر کشور‌های جهان ایجاد و فعال شده است.

رحیم توانا با اشاره به استقبال خوب شرکت‌های مادرتخصصی مستقر در تهران از این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقیمانده تا زمان آغاز به کار نمایشگاه شاهد اعلام آمادگی شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز شتاب‌دهی و هاب‌های مستقر در فارس و شیراز باشیم.

او دلیل انتخاب جزیره کیش برای برگزاری نمایشگاه یاد شده را، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب نمایشگاهی، اقامتی، سالن‌های همایش و رویداد‌های بین‌المللی و همچنین وجود امکان تردد آسان شهروندان سایر کشور‌های جهان به آن جزیره اعلام و خاطرنشان کرد: البته رویداد‌های مشابهی توسط همین تیم اجرایی، با محوریت نمایشگاه بین‌المللی فارس در شیراز، برگزار شده است و امسال هم برپا می‌شود.

توانا یادآور شد که هنوز تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از نمایشگاه، نهایی نشده است، اما شاهد حضور افراد حقیقی و حقوقی توانمندی در حوزه‌های مختلف آی تی، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، ارتباطات، برق و الکترونیک، به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پرداز، از سراسر کشور بوده‌ایم.

برچسب ها: نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس
ارسال نظر
آخرین اخبار