۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳
تعداد بازدید: ۶۲۹۳۱۴
گزارش اختصاصی خطوط از افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه سنگ های تزئینی؛
دوازدهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی، تزئینی، معدن و ابزار مربوطه در حالی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که هیچیک از مسوولان وزارت صمت برای مراسم افتتاحیه نیامدند و برای اولین بار نمایشگاه در سایه بی توجهی و کم لطفی وزارت صمت کار خود را آغاز کرد
کد خبر: ۱۵۶۳۶

 

نمایشگاه سنگ ایران همچنان در انتظار وزیر و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی، تزیینی، معدن و ابزار مربوطه با حضور ۱۶۱ شرکت در ۵ سالن و در فضایی به وسعت ۹ هزار مترمربع آغاز بکار کرد و فعالان این عرصه محصولات خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.
در حالی دوازدهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی، تزئینی معدن و ابزار مربوطه با بی مهری مسوولان وزارت صمت، در فضایی سرد و به دور از حضور رسانه های جمعی آغاز به کار کرد که بنابر اعلام مسوولان انجمن سنگ ایران، از مدتها قبل برای فاطمی امین وزیر صمت و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت به صورت رسمی دعوت نامه ارسال شده و بارها پیگیر حضور این مسوولان برای افتتاح نمایشگاه بودند.
این نمایشگاه که ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد، قرار است به مدت چهار روز و تا 20 خرداد به کار خود ادامه دهد.

نمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شد



صنعت سنگ بدون متولی و دلسوز

اگر چه هنوز دلیل قانع کننده ای برای بی تفاوتی وزارت صمت به نمایشگاه سنگ ارایه نشده، اما کافی است بدانیم که صنعت سنگ ایران رتبه چهارم را در جهان دارد و با وجود تحریم ها، این صنعت همچنان در جهان نقش آفرینی می کند.
با این وصف دوازدهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی، تزئینی، معدن و ابزار مربوطه بدون توجه به حضور نیافتن مسوولان وزارت صمت، صبح 17 خرداد با حضور هومن رازدار مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، شریفی دبیر انجمن سنگ و بسیاری از فعالان عرصه سنگ در سالن ۳۵ نمایشگاه بین‌المللی تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
رازدار در جریان بازدید از غرفه‌های شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه بعد از دو سال رکود حاصل از کرونا برگزار شده به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که باانگیزه شرکت‌های حضور یافته بازدید چشمگیری از این نمایشگاه صورت گیرد.
وی افزود: امید می‌رود با فضایی که در اختیار معدن داران قرار گرفته است، کسب‌وکار آنها با تمرکز بر صادرات بیش از گذشته ارتقا یابد.
رئیس خانه معدن ایران نیز در این مراسم عنوان کرد: کیفیت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های پیش از کرونا قابل‌مقایسه نیست.

 نمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شد


محمدرضا بهرامن با تاکید بر اینکه نمایشگاه سنگ نمایشگاهی فوق‌تخصصی است، گفت: استقبال شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نشان‌دهنده تقاضای بسیار بالای بازار از این صنعت است. وی ادامه داد: حضور قابل‌توجه فعالان این حوزه در نمایشگاه بیانگر این مطلب است که صنعتگران این حرفه توانسته‌اند محصولات خود را با کشورهای بنام جهان مقایسه کنند. رییس خانه معدن ایران با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی، تزئینی، معدن و ابزار مربوطه با نمایشگاه‌های ایتالیا و چین قابل‌مقایسه است، اظهار داشت: در سال‌های ۶۷ و ۶۸ این موفقیت برای همگی آرزو بود اما امروزه تولیدکننده‌های داخلی توانسته‌اند دستاوردهای مهم به نام خود ثبت کنند.
بی تفاوتی وزارت صمت نسبت به برگزاری نمایشگاه سنگ ایران را در روزهایی شاهدیم که بحث استیضاح فاطمی امین از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال می شود و زمزمه های خداحافظی اولین وزیر از کابینه سیزدهم به صورت جدی مطرح است، اما نکته ای که نباید نادیده گرفته شود، خدمت رسانی مسوولان تا آخرین لحظه است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که وزارت صمت نسبت به این واقعه مهم که تا سال دیگر تکرار نخواهد شد، بدین اندازه بی تفاوت باشد.
آنچه جای تاسف و البته تاثر دارد، این است که دیگر مسولان بخش سنگ وزارت صمت نیز در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند، اگرچه پس از افتتاح نمایشگاه برای بازدید به نمایشگاه آمدند، اما نمایشگاه سنگ ایران همچنان در انتظار وزیر صمت و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت است. یک سئوال بدیهی و بی پاسخ که برای اهالی صنعت سنگ مطرح می شود این است که اگر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سنگ حاضر نمی شود، چه موقع قرار است در عرصه صنعت سنگ نقش آفرینی کند؟

 نمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شدنمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شد

نمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شدنمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شد

نمایشگاه سنگ بدون حضور مسوولان وزارت صمت افتتاح شد

 

برچسب ها: نمایشگاه MWC سنگ های گرانیتی سنگ آهن مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت معاون فناوری ونوآوری افتتاح حضور خارجی‌ها پایگاه خبری تحلیلی خطوط انجمن های ایران بین المللی نمایشگاه بین المللی
ارسال نظر
آخرین اخبار