۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۱۹۳۳۰۰
گزارش خطوط از پاسخ‌های رئیس صداوسیما به شایعات و شائباتی که درباره سیاست‌های اخیر صداوسیما وجود دارد
در روزهای اخیر، به خصوص بعد از حذف سروش صحت از صندلی اجرای برنامه «کتاب‌باز» و پس از آن هم حذف سریال «ساختمان پزشکان» از کنداکتور شبکه‌های پخش سریال، شایعات زیادی درباره ممنوع‌الکاری سروش صحت در فضای مجازی و حتی رسانه‌های رسمی کشور منتشر شده است. رئیس سازمان صداوسیما اما این شایعات را تکذیب کرده و می‌گوید که سروش صحت ممنوع‌الکار نیست و تصمیم به تغییر مجری برنامه «کتاب باز» را تهیه‌کننده این برنامه گرفته است
کد خبر: ۱۳۵۳۶


 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ پیمان جبلی گفت که هیچ‌گونه ممنوع‌الکاری در صداوسیما وجود ندارد. رئیس رسانه ملی این صحبت‌ها را در واکنش به حواشی مرتبط با شائبه منع حضور سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز» مطرح کرد و در ادامه نیز بر این ادعا تأکید کرد که هیچ‌گونه ممنوع‌الکاری در صداوسیما وجود ندارد و تنها چیزی که در این رسانه مهم است این است که از افراد در جایگاه خودشان استفاده شود.
 
تکذیب ممنوع‌الکاری سروش صحت
 
پیمان جبلی درباره تردیدهای موجود درباره ممنوع‌الکاری سروش صحت و حذف او از فصل جدید «کتاب‌باز» گفت: چیزی به نام ممنوع‌الکاری در صداوسیما وجود ندارد، برنامه‌ها تغییر می‌کند، تهیه‌کننده تشخیص می‌دهد که با تیم جدید کار کند. در واقع می‌توان از افراد در جایگاه‌های مختلف و در برنامه‌های مختلف استفاده کرد و هر کسی در جایگاه خودش، در جایگاهی که مناسب است با تشخیص تهیه‌کننده و مدیرگروه و مدیر شبکه مشغول به کار می‌شود. ما چیزی به نام ممنوع‌الکاری به آن مفهومی که در رسانه‌ها بیان شده است نداریم!
 
رییس صداوسیما البته صحبت‌هایش منحصر به سروش صحت نبود و درباره مسایل دیگری هم توضیح داد. او ضمن اشاره به این که مجریانی مانند احسان علیخانی- که گلایه کرده بود نتوانسته در یکی از پلتفرم‌های اجرای برنامه خودش را بر عهده بگیرد- ممنوعیتی در این زمینه ندارند، گفت: ضوابط ما برای حضور در برنامه‌ها و شرایطی که شأن و جایگاه برنامه‌های رسانه ملی در آن‌ها رعایت شود، برای عوامل تولید و تهیه‌کننده مشخص است و آن‌ها خودشان این را می‌دانند. ما براساس همان ضوابط و شرایط با همه هنرمندان کار می‌کنیم و همه اقشار هنرمند، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان نسبت به آن دستورالعمل‌هایی که در سازمان وجود دارد آشنا هستند.
 
پیمان جبلی درباره اعتراض برخی از سینماگران به عدم حمایت تلویزیون از فیلم‌های سینمایی در حال اکران نیز گفت: ما شورایی محتوایی داریم که براساس نظر تخصصی آن‌ها آگهی و تیزر برای فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شود، البته به شرطی که آن آثار متناسب با هنجارها و ضوابط جامعه و فرهنگ ما باشند واگر چیزی به تشخیص این شورای محتوایی منطبق با این هنجارها نباشد یا انطباقش کم باشد به همان نسبت امتیازش کم یا زیاد می‌شود.

برچسب ها: سازمان صداوسیما صداوسیما سازمان صدا و سیما رئیس صدا و سیما صدا و سیما سروش صحت بازیگران سینما و تلویزیون مجری تلویزیون برنامه تلویزیونی تلویزیون
ارسال نظر
آخرین اخبار