۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۵۵۵۵۰
رئیس هیات عامل ایمیدرو بر اولویت بندی فعال‌سازی معادن کوچک براساس اجرای پروژه‌های زیر ساختی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۳۹

  معادن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وجیه‌الله جعفری در نشست بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: باید طرح‌هایی را در اولویت قرار داد که با اقداماتی، تعداد زیادی معدن فعال و احیا شوند.
وی ادامه داد: به تناسب طرح‌های زیربنایی انجام شده ضروری است تا اثربخشی ان‌ها بر فعال‌سازی معادن اندازه‌گیری شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۵۳ معدن در طرح احیا و فعال‌سازی معادن متوسط و کوچک مقیاس فعال شدند که اشتغال‌زایی ۳۵۰۰ نفر را به همراه داشت، اظهار داشت: این در حالی است که از ابتدای طرح تاکنون ۸۵۲ معدن احیا شده و تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده است که این امر منجر به رشد تولید ۳۳ میلیون تنی استخراج خواهد شد.
به گفته جعفری، با توجه به پایش کامل اطلاعات معادن راکد و نیمه‌تعطیل سراسر کشور و شناسایی ۸۵۰ معدن جهت احیا و فعال‌سازی در سال جاری، ارائه ۳۰ بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان در دستورکار قرار دارد.
وی افزود: همزمان با سیر تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات باید بسته‌های فعال‌سازی را تدوین و هر ماه حداقل یک بسته را برای جذب سرمایه‌گذار به براخوان گذاشت.
رئیس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم تقویت رابطه بین سازمان صمت استان‌ها و طرح احیا به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر و نظارت بر فعال‌سازی معادن تاکید کرد.
همچنین امیر طاهرزاده، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز در این نشست تصریح کرد: تاکنون ۱۷۹ پروژه زیرساختی در ۹۲۴ معدن تعریف شده است که از این میزان ۴۲۱ معدن در طرح آیا معادن کوچک قرار دارند.
وی اضافه کرد: بالغ بر ۲۰ معدن در بندر خمیر استان هرمزگان از اجرای پروژه‌های زیرساختی منتفع و فعال شده‌اند.
طی این نشست، مباحثی همچون انعقاد قرارداد و روند اجرای سامانه ستام و نیز مشکلات استفاده از این سامانه، تکمیل و اعتبارسنجی اطلاعات طرح و نیز نحوه ارائه بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفتند./ایلنا

برچسب ها: کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمیسیون صنایع و معادن حقوق دولتی معادن اصلاح قانون معادن معادن
ارسال نظر
آخرین اخبار