۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۰۹۵۸
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخاطر آلودگی هوا درخواست می‌شود مردم در صورت اضطرار با استفاده از ماسک نسبت به انجام امور خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵

آلودگی هوا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد هاشمی روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: بخاطر آلودگی هوا درخواست می‌شود مردم در صورت اضطرار با استفاده از ماسک نسبت به انجام امور خود اقدام کنند.
مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد: امروز یکشنبه هوای سه کلانشهر ناسالم برای گروه‌های حساس، یک کلانشهر ناسالم برای همه گروه ها، یک شهر بسیار ناسالم، دو کلانشهر قابل قبول و یک کلانشهر در وضعیت خطرناک قرار دارد.
بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهر‌های اصفهان، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص‌های ۱۳۲، ۱۴۴ و ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و تهران با شاخص ۱۵۵ ناسالم برای تمام گروه‌ها و اراک بسیار ناسالم است.
همچنین هوای کلانشهر‌های شیراز و تبریز به ترتیب با شاخص‌های ۸۸ و ۶۶ و کلانشهر اهواز با شاخص ۳۹۶ در شرایط خطرناک قرار دارد.
شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای و خطرناک است.
به دلیل آلودگی هوا امروز یکشنبه همه پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و استثنایی استان تهران تعطیل شد.
اکنون شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۲۴ قرار دارد و برای گروه‌های حساس ناسالم است.
مدارس تهران فردا تعطیل نیستند
عابد ملکی در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: در این جلسه با توجه به گزارش‌های هواشناسی و سازمان کنترل کیفیت هوای تهران وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های ماهواره‌ای و پیش‌بینی‌های انجام شده از طرف سازمان‌های تخصصی وضعیت هوا در ۲۴ ساعت آینده در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارد. از این رو مدارس پیش‌دبستانی‌ها و مهد‌های کودک در استان تهران فردا دوشنبه دایر هستند.
وی تاکید کرد: در صورت تغییر شرایط آب و هوایی تصمیمات بعدی در اسرع وقت به اطلاع شهروندان خواهد رسید./ تجارت نیوز

برچسب ها: آلودگی هوا در تهران آلودگی آب آلودگی های زیست محیطی آسیب های آلودگی هوا
ارسال نظر
آخرین اخبار