۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۲۰۳۷۵۶
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد؛
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در حال اجرای گام دوم برنامه جامع مناسب‌سازی در شهر تهران هستیم تا بتوانیم، بستر بهره‌مندی روشندلان از تمام امکانات شهری را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۲۰

اجرای گام دوم برنامه جامع مناسب‌سازی در شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمیدرضا صارمی با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت‌های شهر دسترس پذیر افزود: به منظور تکمیل شبکه پیاده‌راه‌ها و پیاده‌روهای امن و ایمن برای افراد دارای معلولیت اجرای گام دوم برنامه جامع مناسب‌سازی در شهر تهران از ابتدای امسال در دستور کار ستاد مناسب سازی فضاهای شهری شهر تهران قرار گرفته تا بستر بهره‌مندی معلولان و بطور ویژه روشندلان، از تمام امکانات شهری فراهم شود.

دبیر ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران با محوریت معاونت شهرسازی و معماری به منظور تبدیل تهران به شهری اسلامی و انسان محور، طرح‌ها و برنامه‌هایی را برای افزایش سهم الگوی تردد پیاده در سطح شهر تهران در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه مدیریت شهری در این زمینه مبتنی بر مشارکت‌پذیری حداکثری شهروندان تهرانی است، اضافه کرد: در این میان بهره‌مندی از ظرفیت افراد دارای معلولیت، روشندلان و جانبازان معزز در درک حساسیت‌های ابعاد پنهان موضوعات به عنوان مبنای تصمیمات آتی مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات مرتبط با دسترس‌پذیری شهر به انجام مداخلات کالبدی محدود نیست و باید در تمامی ابعاد و سطوح تداوم یابد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه مناسب‌سازی تاسیسات و تجهیزات حمل ‌و نقل عمومی برای شهروندان تهرانی است، لذا نظر به وسعت کلانشهر تهران و حرکت به سوی شهر دسترس‌پذیر برای عموم شهروندان، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان ساختاری قابل دسترس برای عموم شهروندان در اولویت اقدامات شهرداری تهران قرار دارد.

وی یادآور شد: دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی شهر تهران مستقر در محل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود آماده اخذ پیشنهادات و نقطه نظرات افراد دارای معلولیت بینایی است./ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

برچسب ها: #شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری کمبود امکانات
ارسال نظر
آخرین اخبار