۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۱۴۷۸
دبیرکل رویداد عصر امید اعلام کرد؛
دبیرکل رویداد عصر امید اعلام کرد: نخستین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۴

ایجاد اولین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین کلانتری خلیل آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: نخستین دوره رویداد عصر امید در مصلای تهران در ۵ حوزه تخصصی برگزار شد، دومین دوره در عسلویه، دوره سوم در شهر سیرجان برگزار شد و چهارمین دوره امروز با موضوع «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» برگزار می‌شود.

دبیرکل رویداد عصر امید، درباره کنفرانس پژوهش و فناوری در هوش مصنوعی گفت: ۳۸۵ مقاله در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء دریافت شد که در نهایت ۴۰ مقاله برتر در کنفرانس دو روزه هوش مصنوعی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری استان البرز و با حضور ۲۰۰ غرفه نمایشگاهی از ۲۵ استان کشور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز ضمن اشاره به برگزاری این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و کنفرانس افزود: از این تعداد ۱۱۰ غرفه مربوط به دانشگاه آزاد و ۹۰ غرفه به مجموعه‌های اجرایی تهران و استان البرز اختصاص دارد. دومین بخش کنفرانس فناوری های نوین هوش مصنوعی است که در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

وی درباره مقالات این کنفرانس، گفت: ۳۸۵ مقاله در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء دریافت شد که از این تعداد ۲۰۰ عدد آن‌ها پذیرش شد و در نهایت ۴۰ مقاله برتر در این دو روز ارائه می‌شود.

کلانتری ادامه داد: ۲ نشست بین المللی با توجه به نیاز استان برنامه ریزی شده که قرار است دستاوردها این رویداد با حضور پژوهشگران از کشورهای هلند، فرانسه، عراق و دیگر کشورها ارائه خواهد شود که زمینه ساز همکاری‌های گسترده در آینده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز افزود: کمیته هم آفرینی حکمرانی البرز هوشمند با هدف هوشمندسازی و متاورس کردن استان البرز، ایجاد شده است.

کلانتری اظهار کرد: نخستین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد.

دبیرکل رویداد عصر امید افزود: برنامه دیگری که دنبال می‌کنیم ایجاد شهرهای هوشمند است که قرارداد ایجاد اولین شهر در گرمدره در حال انعقاد است.

وی درباره سایر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد سرای نوآوری هوش مصنوعی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزت از دیگر فعالیت‌های استان البرز در این حوزه است.

کلانتری خاطر نشان کرد: همچنین مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی به زودی افتتاح خواهد شد که قطعا تحول و نوپایی را در استان ایجاد خواهد کرد.

علاقه مندان می توانند تا ۲۵ مهرماه از نمایشگاه عصر امید واقع در دانشگاه آزاد اسلامی کرج بازدید به عمل آورند./ مهر

برچسب ها: هوش مصنوعی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ریاست جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار