دریافت کل تصاویر
بررسی اختصاصی خطوط؛

۱۱ می‌روز جهانی فشار خون

روز جهانی فشار خون هر ساله برای ایجاد آگاهی در مورد این وضعیت پزشکی خاموش که مانند یک بیماری همه گیر در حال رشد است و حتی جوانان 25 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد، جشن گرفته می شود.
| ۲۷ / ارديبهشت / ۱۴۰۱

۱۱ می‌روز جهانی فشار خون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ ۶۰تا ۷۰ در صد از مردم از وجود بیماری خاموشی در بدنشان بی خبر هستند. فشار خون بالا، عامل اصلی تعدادی از مشکلات سلامتی مانند حملات قلبی، سکته مغزی، زوال عقل و بیماری‌های کلیوی است. با این حال، از آنجایی که این عارضه برای بسیاری از مردم بدون علامت باقی می‌ماند، افرادی هستند که با فشار خون زندگی می‌کنند، اما از آن بی خبرند! واقعیت مهم این است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از کل افراد مبتلا به فشار خون حتی نمی‌دانند که از فشار خون بالا رنج می‌برند.
 این بی خبری کافیست تا منجر به موقعیت‌های غیرقابل کنترلی شود که بیمار و خانواده او را تحت فشار فیزیکی و مالی قرار خواهد داد.
روز جهانی فشار خون هر ساله برای ایجاد آگاهی در مورد این وضعیت پزشکی خاموش که مانند یک بیماری همه گیر در حال رشد است و حتی جوانان ۲۵ ساله را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جشن گرفته می‌شود.  

 از بدنتان خبر بگیرید 

امروز روز جهانی فشار خون است. روزی که شعارش به نکته جالبی‌اشاره می‌کند: "فشار خون خود را به دقت اندازه گیری کنید، آن را کنترل کنید، عمر طولانی تری داشته باشید! "
 پیامی روشن، در مورد اهمیت پایش منظم فشار خون برای داشتن طول عمر.
  
 در روز جهانی فشار خون چه باید کرد؟  

هر روز اهمیت خاص خود را دارد و ما باید به بهترین شکل ممکن به آن توجه کنیم. در روز جهانی فشار خون، اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری به دست آورید و آگاهی خود را در مورد این بیماری بیشتر دهید. خطوط به شما چند کاری که می‌توانید در روز جهانی فشار خون انجام دهید را پیشنهاد می‌دهد: 

۱. افزایش آگاهی در مورد فشار خون بالا، علائم آن و چگونگی مراقبت از آن.
۲. اگر فشار خون بالا دارید، درمان آن را در اولویت قرار دهید و در مورد آن صادق باشید.
۳. دارو‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید و با متخصص قلب خود در ارتباط باشید.
۴. برای ردیابی سلامتی تان، هفته‌ای یک بار فشار خون را در خانه اندازه گیری کنید.
۵. اگر از هر گونه بیماری رنج می‌برید، سالانه خود و عزیزانتان برای چکاپ و سنجش فشار خون به پزشک مراجعه کنید.

 

فشارخون سلامت قلب و عروق سلامت فرد اخبار سلامت و پزشکی سکته قلبی سکته مغزی
ارسال نظر