۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید: ۳۲۱۹۹۰
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد؛
وزیر راه و شهرسازی گفت: واحد‌های نهضت ملی مسکن ظرف یک سال و نیم تحویل متقاضیان می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۵۴

وزیرراه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پخش زنده تلویزیونی درباره آغاز عملیات اجرایی تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز با حضور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸ هزار واحد مسکونی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.
وی افزود: بیشتر این واحد‌ها در شهر‌های جدید مانند پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا و سهند قرار دارند که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحد‌ها تحویل متقاضیان شود.
قاسمی تسهیلات اعطایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران را ۴۵۰ و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر شهر‌های جدید در همجواری مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها قرار دارند که تسهیلات آن‌ها شامل ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات ساکنان شهر‌های جدید از قبیل نبود تأسیسات روبنایی و زیرساخت‌ها همچون مدارس، درمانگاه‌ها و کلانتری‌ها گفت: در شهر‌های جدیدی که این مشکلات را دارند در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم، اما از این پس همزمان با ساخت مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌ها و فضا‌های روبنایی را نیز احداث می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت شهرسازی نهضت ملی مسکن افزود: برخی شهر‌های جدید در هنگام ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن ایجاد می‌شوند، ولی اشکالات مسکن مهر را ندارند و فعلاً در مسکن مهر تراکم خانوار ۱۲۷ خانواده در هکتار بود که در نهضت ملی به ۵۰ خانواده در هکتار کاهش می‌یابد. همچنین احداث فضا‌های سبز نیز در کنار مجتمع‌های مسکونی دیده شده است./مهر

برچسب ها: نهضت ملی مسکن طرح نهضت ملی مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار