۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۶۹۹۴۲۴
پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو :
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی راهکار‌های علمی نیاز دارد و نمی‌توان یکباره آن را حذف کرد و نیاز است حمایت‌های لازم از اقشار ضعیف جامعه صورت بپذیرد.
کد خبر: ۱۴۴۳

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «خطوط» با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی، گفت: از اول نباید ارز را چند نرخی می‌کردیم؛ چراکه تمام رانت‌ها به دلیل همین تفاوت قیمت ارز بود و هر کسی که این ارز به دستش رسید، درواقع رانت گرفت و در حال حاضر هم به دنبال حذف آن هستند تا جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرند، اما من می‌گویم به جای این کارها، به فکر معیشت اقشار ضعیف جامعه باشید.

پزشکیان: ارز را باید تک نرخی کرد/ حمایت‌ لازم از اقشار ضعیف جامعه

حذف ارز 4200 تومانی راهکار دارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف ارز 4200 تومانی راهکارهای علمی نیاز دارد و نمی‌توان یکباره آن را حذف کرد و نیاز است حمایت‌های لازم از اقشار ضعیف جامعه صورت بپذیرد. مثلا در حوزه پزشک خانواده در حوزه بهداشت و درمان، نباید از کسی پول گرفت، اما دولت باید گرانی‌های آن بخش‌ها را پوشش دهد و کسی هم که خواست آزاد خدماتی دریافت کند، نباید یارانه تعلق بگیرد، درحالی که بخش‌های خصوصی ما از یارانه دولت استفاده می‌کنند اما خدمات را آزاد عرضه می کنند و متاسفانه از این قبیل کارها در کشور ما زیاد انجام می شود.

پزشکیان: ارز را باید تک نرخی کرد/ حمایت‌ لازم از اقشار ضعیف جامعه

در آزادسازی قیمت بنزین کل جامعه را بهم ریختیم

پزشکیان ادامه داد: اگر درست عمل می‌کردیم، رانت را به دست ثروتمندان نمی دادیم، اما عده‌ای از این میان سود می برند و به قدرت می‌رسند. بنابراین باید ارز را تک نرخی کرد و قیمت‌ها هر گونه که هست، همان را به جامعه ارائه داد و در مقابل از اقشار ضعیف حمایت کرد؛ اما اجرای این کار روش علمی نیاز دارد. مثلا در ماجرای بنزین روش غلطی را در پیش گرفتیم و کل جامعه را بهم ریختیم در حالی که بنزین را باید به قیمت واقعی عرضه کرده و در مقابل از افراد ضعیف حمایت کنیم.

 

برچسب ها: ارز 4200 حذف حمایت‌ اقشار ضعیف جامعه آزادسازی بنزین
ارسال نظر
آخرین اخبار