۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۸۱۷۵
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با خطوط مطرح کرد :
یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آبله میمونی از ویروس کرونا حفیف‌تر است، در خصوص میزان مقابله با این بیماری، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آمادگی که در کشور و وزارت بهداشت در برابر کرونا به وجود آمد الان آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله احتمالی با این بیماری هم بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۹۰۴

یحیی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با شیوع ویروس آبله میمونی، اظهارداشت: در حال حاضر در ایران هنوز گزارش نشده است؛ اما آبله میمونی، چون بیماری ویروسی است، مانند همه بیماری‌ها احتمال انتقال وجود دارد که باید تدابیر لازم را برای مقابله با آن به کار برد.
وی با اشاره به راه‌های انتقال آبله میمونی، گفت: این بیماری از طریق ترشحات تنفسی بزرگ منتقل می‌شود و مانند کرونا، قابل انتقال از هوا نیست و فقط از روابط و تماس‌های نزدیک منتقل می‌شود و همانند کرونا قدرت سرایت ندارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: آبله میمونی از ویروس کرونا حفیف‌تر است و میزان سرایت آن کم است، اما علائم شدیدی دارد. اگر کسانی که علامت دار هستند را قرنطینه کنیم و آزمایش‌های مکرر انجام دهیم می‌توانیم آن را کنترل کنیم.
ابراهیمی افزود: خوشبختانه با توجه به آمادگی که در کشور و وزارت بهداشت در برابر کرونا به وجود آمد الان آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری هم بیشتر خواهد بود.

برچسب ها: یحیی ابراهیمی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آبله میمونی کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار