۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
تعداد بازدید: ۸۲۵۷۱
رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری گفت: سند تحول دولت مردمی به عنوان یکی از مهم‌ترین ورودی‌های برنامه هفتم توسعه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۵۲۰۱

 برنامه هفتم توسعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،سید مهدی پاکذات رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه، در رابطه با تدوین طرح برنامه هفتم توسعه، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان به سوالات زیر پاسخ داد.
سوال: تدوین طرح برنامه هفتم توسعه در کدام مرحله قرار دارد؟
آقای پاکذات: برنامه هفتم مانند برنامه‌های توسعه گذشته چند مرحله دارد که نهادهای مختلفی درگیر آن هستند؛ ایده اولیه و سیاست‌های کلی از طرف دفتر مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و براساس آن، سیاست‌های برنامه‌های توسعه تدوین و به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ خواهد شد. پس از آغاز فرآیند تدوین در این سازمان، برنامه به هیئت دولت ارسال خواهد شد و سپس در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.
هنوز سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولت ابلاغ نشده؛ اما سازمان برنامه و بودجه از اواخر مهر پارسال، ماموریت تدوین مطالعات پشتیبان این برنامه را به مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سپرده و از اوایل آبان پارسال نیز، بررسی‌ها آغاز شد که کار مطالعات همچنان بعد از ۷ ماه ادامه دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: وزیر اقتصاد برنامه های اقتصادی جراحی اقتصادی
ارسال نظر
آخرین اخبار