۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۸۱۴۶
خطوط معمای مرد قرمز پوش در دفتر عبدالباقی را بررسی کرد؛
زوایای مختلف از مرگ عبدالباقی و تصاویر دوربین‌های مداربسته دفتر او در زمان ریزش ساختمان متروپل به یکی از فیلم‌های معمایی چند روز گذشته شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۵۳۵۵

ابهام در اختلاف ساعت دوربین مداربسته با لحظه ریزش متروپل

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط یک هفته از تراژدی تلخ متروپل می‌گذرد؛ با این حال حواشی ریزش این ساختمان و سرنوشت مالک این ساختمان همچنان در هاله‌ای از ابهام است. هرچند که در روز‌های گذشته انتشار تصاویر دوربین مداربسته دفتر حسین عبدالباقی که زمان ریزش ساختمان را نشان می‌دهد و سپس تصویر سیاه می‌شود حالا بسیاری از رسانه‌ها را به واکاوی زوایای این تصاویر وادار کرده است.
برخی از رسانه‌ها با تیتر معمای مرد قرمز پوش این ویدیو را بررسی کردند. اگر تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته دفتر عبدالباقی را دیده باشید در ثانیه‌های ابتدایی مردی با پیراهن قرمز رنگ در حال صحبت کردن با ۲ نفر دیگر است و موقع خروج در حالی که آستین‌های خود را بالا می‌دهد از دفتر عبدالباقی خارج می‌شود و بلافاصله وارد قاب تصویر دوم که مربوط به دوربین مدار بسته دیگری است می‌شود. این در حالی است که مرد قرمزی پوش در حالی که دوباره آستین‌های خود را بالا می‌کشد از قاب این دوربین هم عبور می‌کند و در همان لحظه با ریزش ساختمان تصاویر کل دوربین‌ها قطع می‌شود. با این حال مرد قرمز پوش سوژه برخی از رسانه‌ها شد تا پشت پرده ابهام‌آمیز این حادثه با دقت بیشتری واکاوی شود. آنطور که راوی ویدیو توضیح می‌دهد خارج شدن از قاب یک دوربین و بلافاصله ظاهر شدن در قاب دوربین که پارکینگ را نشان می‌دهد این احتمال که دفتر عبدالباقی در همان پارکینگ ساختمان متروپل بوده را تقویت می‌کند.اگر این موضوع درست باشد و فیلم دقیقا لحظه ریزش ساختمان را نشان دهد به نظر نمی رسد که او فرصت فرار از پارکینگ را به دست آورده باشد چرا که کل ساختمان در یک لحظه روی طبقات پایین تر آوار شد.

مرد قرمزی پوش در حالی که دوباره آستین‌های خود را بالا می‌کشد از قاب این دوربین هم عبور می‌کند و در همان لحظه با ریزش ساختمان تصاویر کل دوربین‌ها قطع می‌شود. با این حال مرد قرمز پوش سوژه برخی از رسانه‌ها شد تا پشت پرده ابهام‌آمیز این حادثه با دقت بیشتری واکاوی شود.

با این حال اگر چه این ویدیو در حالی دست به دست می‌شود که ظاهراً پای پلیس در میان نیست و یک نفر که احتمالاً باید از اقوام عبدالباقی باشد از روی تصاویر ویدیویی که در تلویزیون خانه‌اش گرفته شده با موبایل فیلمبرداری می‌کند. همین هم شده که بسیاری از کاربران نسبت به تصاویر به دست آمده از ویرانه متروپل تعجب‌زده شدند. محمد در بخش نظرات کاربران سایتی که این ویدیو را منتشر کرده می‌نویسد: «‌یه سؤال اتاق کنترل دوربین‌ها کجای ساختمانه میشه که هیچ آسیبی بهش نرسیده؟ » کاربر دیگری نیز سؤال مشابه محمد را پرسیده: «مگر موقع ریختن برج دستگاه مداربسته ازبین نمی‌رود؟ » برخی از کاربران نیز می‌گویند که ظاهراً تصاویر دوربین‌های مداربسته در سرور یا نرم‌افزاری ضبط می‌شود که نیازی به دسترسی به لاشه دوربین زیر آوار متروپل نداشته‌اند. با همه این‌ها برخی از کاربران، اختلاف ساعت تصویر با لحظه ریزش متروپل که حوالی ۱۲ ظهر رخ داده بود را موضوعی ابهام‌آمیز می‌دانند هم معتقدند که تصاویر این ویدیو مربوط به چند روز قبل از این حادثه است. مهرداد می‌نویسد: « ساعت درج شده در فیلم ساعت ۰۴ و ۳۰ دقیقه صبح را نشان می‌دهد درحالی که حادثه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه اتفاق افتاده! » اگرچه  برخی ها می گویند که به احتمال زیاد ساعت دوربین ممکن است تنظیم نباشد اما باید دید که آیا این آپدیت نبودن تاریخ و زمان روی تصاویر، شامل دوربین ها و نرم افزارهای قدرتمند جدید نیز می شود یا نه؟!
با همه اینها بحث بین کاربران شبکه‌های اجتماعی در خصوص سرنوشت ابهام‌آمیز از زنده یا مرده بودن مالک متروپل همچنان موضوع بحث برانگیزی است. این در حالی است که در چند روز گذشته برخی از مردم که مرگ مالک متروپل را باور نکردند آجیل فروشی و خانه عبدالباقی در آبادان را به آتش کشیدند. 

برچسب ها: حادثه متروپل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان ساختمان متروپل متروپل آبادان حادثه آبادان آبادان عبدالباقی
ارسال نظر
آخرین اخبار