۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: ۱۹۶۵۷۰
پیگیری و یادآوری خطوط درباره فیلم چند ۱۰ میلیارد تومانی درباره امام خمینی
شاید بتوان فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی را یکی از بدفرجام‌ترین فیلم‌های سال‌های بعد از انقلاب ایران دانست، فیلمی که بعد از نزدیک به ۲۰ سال از پایان فیلمبرداری، جز یک نمایش حاشیه‌ساز در سال پرحاشیه ۸۹ دستاورد دیگری نداشته و با توجه به شرایط و قرائن به نظر هم نمی‌رسد به دستاوردی روشن و مشخص برسد!
کد خبر: ۱۵۳۹۳

تکلیف فیلم بلاتکلیف بهروز افخمی چه می‌شود؟!

انتظار فرج «فرزند صبح» از نیمه خرداد ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ همه ساله با فرا رسیدن پانزدهم خرداد و روزهای درگذشت امام خمینی این پرسش یک بار دیگر مطرح می‌شود که آیا بالاخره قرار است «فرزند صبح» بهروز افخمی اکران شود- و البته اگر این اتفاق بیفتد و طلسم موفقیت از گردن این فیلم باز شود، این اتفاق قرار است چه زمانی رخ دهد؟ پرسشی که البته هیچ‌گاه در این سال‌ها به پاسخ نرسیده و «فرزند صبح» هنوز و هم‌چنان بلاتکلیف است...

بلاتکلیفی فیلمی که تکلیفش روشن است!

نکته جالب درباره «فرزند صبح» این است که این فیلم در شرایطی در این سال‌ها به نمایش درنیامده- که ادعا می‌شود پروانه نمایش‌اش برای نمایش هم‌زمان با رحلت امام خمینی در سینماها صادر شده است. با این حال ظاهرا سازندگان اصلی این فیلم بر این باورند که در شرایط حال حاضر سینمای ایران فعلا وضعیت برای اکران آن مساعد نیست.

ماجرای یک فیلم بلاتکلیف!


بهروز افخمی که سال گذشته ادعا کرده بود با دریافت پروانه نمایش فیلم «فرزند صبح» این فیلم را- که رسانه‌ها محبوب‌ترین فیلم افخمی می‌دانند- از روز پانزدهم خرداد ۱۴۰۱ اکران خواهد کرد، هنوز به وعده‌اش عمل نکرده است. این در حالی است که هنوز مجامع و مراکز سینمایی موضع‌گیری روشنی درباره این فیلم نشان نداده‌اند و حتی در آستانه آغاز تعطیلات نیمه خرداد گفته و شنیده می‌شود که وعده‌های سابق بیراه بوده مجوز آن صادر نشده است.

درباره این ابهامات، در شرایطی که بهروز افخمی پاسخی به پرسش‌های رسانه‌ها نمی‌دهد، اما محمدرضا شرف‌الدین، تهیه‌کننده «فرزند صبح» به تاکید و صراحت می‌گوید که «پروانه نمایش این فیلم صادر شده، اما گویا اکران آن موکول شده به رفع موانعی- که ظاهرا حل و رفع‌شان به تنهایی هم وظیفه- و در توان- این فیلم نیست.
ظاهرا بخشی از این موانع به مسایل مالی موجود با مالک فیلم یعنی موسسه «عروج فیلم» بازمی‌گردد- که تا زمانی که حل نشده باشند، صدور یا عدم صدور پروانه نمایش تغییری در وضعیت نمایش عمومی آن به وجود نخواهد آورد.

 یک خاطره دور
تکلیف فیلم بلاتکلیف بهروز افخمی چه می‌شود؟!

تاکنون تنها خاطره سینما دوستان ایرانی از فیلم «فرزند صبح» به نمایش این فیلم در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد- که در غیبت بهروز افخمی حواشی زیادی به خاطر کیفیت پایین فیلم به وجود آمد. کیفیتی که البته بهروز افخمی زیر بار آن نرفت و ضعف‌ها و کمبودهای فیلم را به دلیل نبود خود و ناآگاهی تدوین‌گر عنوان کرد. 
به این دلیل هم هست که انتشار اخباری درباره رضایت افخمی از تدوین جدید «فرزند صبح» امیدواری‌های فراوانی ایجاد کرده است.  
به خصوص که نه تنها افخمی پس از یک دهه کشمکش، نسخه‌ نهایی این فیلم را تایید کرده، بلکه حتی به تاکید گفته که «فرزند صبح» بهترین فیلم کارنامه اوست- و دوست دارد با این فیلم به عنوان آخرین فیلمش در سینمای ایران از کارگردانی خداحافظی کند!
در این فیلم عبدالرضا اکبری نقش امام خمینی (ره) را در سکانس‌هایی کوتاه ایفا کرده و بعد کل فیلم فلاش‌بک به کودکی سید روح‌الله خمینی است. هدیه تهرانی هم از دیگر بازیگران این فیلم است که نقش دایه را داشت.

برچسب ها: سینمای ایران بهروز افخمی حضرت امام خمینی امام خمینی(ره)
ارسال نظر
آخرین اخبار