۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
تعداد بازدید: ۱۴۱۲۰۳
گزارش خطوط از وضعیت درمان معلولان در کشور
آمارها می‌گویند حدود ۳٠ میلیون نفر از مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند.حالا اگر کنار این عدد، نرخ رشد جمعیت سالمند در کشور را نیز قرار دهیم اهمیت و ضرورت توجه به حوزه مدیریت توانبخشی در کشور آشکار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۴۶۴

«سرگردانی» در عرصه توانبخشی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وضعیت در عرصه توانبخشی نامعلوم است؛ موضوعی که حتی انتقادات مسئولان وزرات بهداشت به عنوان مجری سلامت در کشور  را نیز به دنبال داشته است. اگر چه آمارها می‌گویند حدود ۳٠ میلیون نفر از مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند اما رویه مدیریت توانبخشی در عرصه معلولان نامشخص است؛ از نامعلوم بودن دستگاه‌های متولی درمان و توانبخشی در کشور تا وضعیب بیمه در این عرصه.

اگر چه کارشناسان ضرورت پوشش کامل بیمه‌ای معلولان را بزرگترین مانع توسعه توانبخشی در کشور  می دانند؛ اما تاکنون گام جدی در کشور در این زمینه برداشته نشده است.این موضوع باعث انتقادات فعالان این حوزه شده است. به طور مثال حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور گفته است با توجه به حوادث ترافیکی، سالیانه ۴۴ هزار نفر معلول دائم به آمار اضافه خواهند شد و بین ۳ تا ۵ درصد از افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده نیازمند خدمات توانبخشی هستند. بنا به گفته او به وزیر بهداشت پیشنهاد داده شده تا خدمات توانبخشی در نظام شبکه ادغام شود و سند جامع توانبخشی نوشته شود تا امکان دسترسی به خدمات توانبخشی برای آحاد جامعه با توجه به تعرفه های منطقی در کشور را فراهم کنیم. در حال حاضر اختلاف تعرفه خدمات توانبخشی بین بخش دولتی با خصوصی بسیار است و فعالان ارائه دهنده خدمات توانبخشی بعد از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن طرح اجباری جذب بخش خصوصی شده و تمایل به کار در بخش دولتی را ندارند.

برچسب ها: معلولیت جسمانی بیمه‌گذار بیمه رایگان
ارسال نظر
آخرین اخبار