۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۳۰۰۸۸۱
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از اینکه در قالب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی معیشت مردم به ویژه غذای مردم انگشت گذاشتیم، گفت: در شرایط کنونی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تصمیمات شتابزده دولت، بحران گرانی را دامن زده و مشکلات زیادی برای سفره‌های مردم ایجاد کرده ایم.
کد خبر: ۱۵۷۹۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه کسی جوابگوی این همه گرانی و تورم لجام گسیخته نیست، گفت: متاسفانه بدون پشتوانه و ضربتی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کردند و بحرانی به وجود آوردند که اقتصاد زمینگیر شده، مردم با چالش جدی رو به رو هستند و بدتر از همه دولت در حالت ندانم کاری مانده و نمی‌داند بحرانی که در نتیجه تصمیمی غلط گریبانگیرش شده را چگونه مدیریت کند و از این بحران بیرون بیاید.

بحران گرانی با تصمیمات شتابزده دولت
جلال محمودزاده با انتقاد از راه اندازی کمپین نخریدن گفت: می‌گویند خریدن را تحریم کنیم تا قیمت‌ها پایین بیاید، اما سوال اینجاست که اصلا مگر می شود؟ این فرمولی که می‌گویند نخرید تا قیمت پایین بیاید، برای مواد غذایی اصلاً مطرح نیست.
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از اینکه در قالب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی معیشت مردم به ویژه غذای مردم انگشت گذاشتیم، گفت: در شرایط کنونی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تصمیمات شتابزده دولت، بحران گرانی را دامن زده و مشکلات زیادی برای سفره‌های مردم ایجاد کرده ایم.
وی با ابراز تاسف از اینکه دولت همه چیز را رها کرده و کاری به آشفته بازار کنونی ندارد، گفت: واقعیت این است که دولت عامل اصلی گرانی است و چون این گرانی را با تصمیمی غلط رقم زده، سعی نمی‌کند آن را مدیریت کند و در اقدامی سوال برانگیز اصرار بر ادامه این مسیر غلط دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به اینکه مردم تصمیمات سوال برانگیزی می‌گیرند، گفت: مردم در شرایطی که دچار استیصال و درماندگی شده اند، کمپین نخریدن راه می‌اندازند در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد با نخریدن قیمت‌ها پایین بیاید که البته اکنون نیز مشاهده کردیم.
وی با تاکید بر اینکه فکر نخریدن اشتباه است، گفت: برای غذا اصلاً نمی‌شود تصمیم تحریم بگیریم و بگوییم نخریم تا ارزان شود. زیرا اگر غذا نخوریم، نمی‌توانیم زندگی کنیم.بحران گرانی با تصمیمات شتابزده دولت


محمودزاده از شکست کمپین نخریدن خبرداد و گفت: دیگر کسی از نخریدن سخن نمی‌گوید، زیرا در شرایط کنونی به همگان اثبات شده که نخریدیم و هیچ تفاوتی نکرد.

وی با تاکید بر اینکه غذا مثل لوازم خانگی، کالا‌های برقی و الکتریکی نیست، گفت: اینکه مردم بگویند این یخچال را نمی‌خواهم و یخچال ارزانتر را می‌خواهم یا تلویزیون رنگی نمی‌خرم و به گذشته باز می‌گردم و سیاه و سفید استفاده می‌کنم، شاید بشود، اما در مورد غذا شدنی نیست و نمی‌توانیم با این موضوع جدی شوخی کنیم.
نماینده مهاباد با طرح این پرسش که مگر می شود بگوییم غذا نخوریم تا ارزان شود، گفت: غذا پایه همه چیز است و شعار نخریدن و نخوردن غذا اصلاً کاربردی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه غذا مانند لوازم زندگی یا تجملات نیست، گفت: برای غذا نمی‌توان تحریم راه انداخت و باید به روش دیگری مدیریت کرد.
محمودزاده از دولت خواست واقعاً از شعار دادن دست بردارد و  اضافه کرد: این چه معنایی دارد که مشکلات را به گردن قاچاق می‌گذارد یا مشکلات را به گردن تحریم می‌اندازد. از دیروز هم که جنگ اوکراین و روسیه راه افتاده، مشکلات را برای گردن اوکراین می‌اندازید.
وی با تاکید بر اینکه هیچکدام از بهانه آوردن‌ها تاثیری برای سفره خالی مردم ندارد، گفت: تنها دلیل همه این مشکلات عدم مدیریت دولت است که این بلا را برسر بخش کشاورزی آورده و مردم را گرسنه و ناتوان کرده است.

برچسب ها: کمسیون کشاورزی مجلس گرانی تورم جلال محمودزاده قاچاق جنگ اوکراین و روسیه حذف ارز ترجیحی نماینده مهاباد
ارسال نظر
آخرین اخبار