۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۴۱۷۵۴۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نامناسب اقتصادی گفت: کالا‌هایی که وارد کشور می‌شود می‌بایست بحران را مدیریت کند در حالی که این گونه نیست و در عمل شاهد آشفته بازار ناشی از سوءمدیریت هستیم.
کد خبر: ۱۵۸۶۹


صنعت خودرو نیازمند واردات / مجبور نیستیم خودرو بی کیفیت داخلی را بخریم
مصرف سالانه میلیارد‌ها لیتر بنزین در خودرو‌های تولید داخل!/مجبور نیستیم خودرو بی کیفیت بخریم!

علی زنجانی حسنلویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط  با اعلام اینکه مدیریت بازار با واردات صورت می‌گیرد، گفت: کالا‌هایی که در داخل امکان تولید آن‌ها نیست یا به میزان کافی تولید نمی‌شود، باید از خارج وارد شود، زیرا قرار نیست مردم در شرایط سخت ناشی از نبود یا کمبود کالا زندگی کنند.
وی با اعلام اینکه چین یکی از کشور‌هایی است که کالای مورد نیاز کشورمان را تامین می‌کند، گفت: الان از انواع کالا‌های چینی به کشور وارد می‌شود که از درجه یک تا درجه چندم را شامل می‌شود.
نماینده نقده  و اشنویه در مجلس با اعلام اینکه یکی از مهمترین چالش‌های کنونی کشور خودرو است، گفت: متاسفانه خودروسازان کشورمان تولیدات مرغوبی ندارند، از عهده تامین نیاز بازار داخل بر نمی‌آیند و همه این موارد باعث شده تا بحران خودرو از بازار سیاه تا خودرو بی کفیت را شاهد باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تنها راه حل بازار خودرو کشور واردات است، گفت: آن افرادی که وارد کننده خودرو هستند، برای همه اقشار برنامه دارند و می‌دانند چه خودرویی را وارد کنند.
زنجانی حسنلویی با اعلام اینکه واردکنندگان خودرو برای افراد آسیب دیده مثل کارگر و کارمند، خودرو‌هایی در نظر دارند، گفت: واردکنندگان خودرو‌هایی که به درد دهک‌های پایین جامعه بخورد، برای آن‌ها مناسب باشد و به دردشان بخورد، وارد خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در قالب واردات، خودرو‌هایی وارد شود که بتواند با داخلی‌ها رقابت کند، گفت: خودرو‌های داخلی به هیچ عنوان کیفیت ندارد و مردم سالهاست فریاد خودرو بی کیفیت و گران قیمت را سر می‌دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم دیگر تحمل خودرو و خودروساز داخلی را ندارند، گفت: اگر تا امروز هم خودرو بی کیفیت داخلی را تحمل کرده‌ایم، اشتباه بوده و نتیجه آن شده که روز به روز تولیدات دخلی بی کیفیت‌تر شده است.
وی با طرح این پرسش که چرا نباید به سراغ خودرو خارجی رفت؟ گفت: چرا نباید رقابت باشد تا خودروساز داخلی بتواند خود را بالا بکشد؟
زنجانی با تاکید بر اینکه مجبور نیستیم خودرو بی کیفیت داخلی را بخریم و استفاده کنیم، گفت: چه اشکالی دارد که خودرو‌های مناسب خارجی استفاده کنیم؟
وی با هشدار نسبت به اینکه سالانه میلیارد‌ها لیتر بنزین در خودرو‌های بی کیفیت تولید داخل استفاده می کنیم، گفت: اگر تفاوت سوخت خودرو داخلی با خارجی را محاسبه کنیم، عدد بزرگی می‌شود که بهترین انگیزه برای نخریدن خودرو داخلی و خرید خودرو با کیفیت و ارزان خارجی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اگر تفاوت سوخت خودرو داخلی و خارجی را برای خرید خودرو‌های وارداتی اختصاص دهند، خودرو برای مردم ما مجانی در می‌آید، گفت: با واردات خودرو خارجی خیلی راحت می‌توانیم از مصرف سوخت خودمان بزنیم.
وی در پاسخ به اینکه تکلیف کارگران خودروسازی‌ها چه می شود، گفت: نابسامانی خودرو‌های داخلی هیچ اهمیتی ندارد، زیرا خودروسازان می‌توانند به جای تولید، وارد کنند.
زنجانی با تاکید بر اینکه سایپا و ایران خودرو می‌توانند به جای تولید، خودرو وارد کنند، گفت: اگر می خواهیم واردات داشته باشیم، به خاطر کیفیت آن است. شرکت‌های خودروساز خودشان وارد کنند، چه اشکالی دارد که خودرو با کیفیت بالا وارد شود، البته باید وزارت صمت نظارت و بازرسی کند تا صنعت خودروسازی ساماندهی شود.

برچسب ها: عرضه خودرو واردات خودرو خودرو علی زنجانی کمیسیون اجتماعی مجلس سایپا ایران خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار