۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۷۳۴۷۳
کارشناس بازار رمزارز گفت: ارزش ارز‌های دیجیتال هم مانند ارز‌های ملی کشورها، با اقدامات شبیه به چاپ پول کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۵۹۵۰

  ارزهای دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛آرتا اسدی گفت: چاپ پولی که در دنیای واقعی رخ می‌دهد و ارزش یک ارز ملی را پایین می‌آورد، در دنیای ارز دیجیتال هم، به شکل دیگری دیده می‌شود. به طور مثال، اخیرا ارز دیجیتال لونا با اُفت ارزش مواجه شد که علت آن، نو ع معامله، الگوریتم، شبکه، نوع پیاده سازی و اضافه شدن یک نوع استیبل‌کوین به نام «ترا» است که خود آن نیز، با اُفت ارزش همراه شد.
او می‌گوید: استیبل‌کوین‌ها انواعی از ارز دیجیتال هستند که برای پوشش خطرات ریزش قیمتی، در بازار رمزارز به کار می‌روند، اما لزوما بدون نوسان نیستند؛ به ویژه، استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر که در مقابل دلار قرار دارند. این استیبل‌کوین‌ها، مخازنی دارند که از یک طرف ارز فیات (ارز‌های دولتی کشورها) به آن وارد می‌شود و طرف دیگر، این ارز را برداشت می‌کنند که به نوعی، پشتوانه استیبل‌کوین و دلیلی برای ثابت بودن آن است. در خانواده‌های usdt (شکلی از دارایی دیجیتال) و usds (یک استیبل‌کوین که به دلار آمریکا گره خورده است) ثبات بیشتری وجود دارد.
به گفته این کارشناس بازار رمزارز، در مارکت‌داینامیک (ریزساخت‌های بازار)، کاربران از یک سمت درخواست مشخصی می‌گذارند و از طرف دیگر، این زیرساخت باید به اندازه کافی از آن ارز را در اختیار کاربران قرار دهد. در رابطه با خاتواده ارز لونا، تعدادی کوین به بازار اضافه شد و بعد از آن، طراحی الگوریتمی که باعث ثابت نگه داشتن عرضه و تقاضا در استیبل‌کوین ترا و این ارز بود، به هم ریخت. این به هم ریختگی سبب اقدام کاربران برای خروج ارز طی سه روز تا یک هفته شد که ارزش ارز لونا را کاهش داد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ارز دیجیتال بیت کوین استخراج بیت کوین
ارسال نظر
آخرین اخبار