۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
تعداد بازدید: ۲۲۷۶۶۶
رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه بخش معدن یک بخش مزیتی در داخل کشور است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری به ظرافت و کاملا شفاف مسایل مربوط به ظرفیت معادن را مطرح کردند، بایستی اقتصاد معدنی را در کنار اقتصاد نفت توسعه بدهیم تا بتوانیم فضای اقتصاد معدنی را در توسعه کشور بیشتر از گذشته لمس کنیم.
کد خبر: ۱۶۰۶۳

 

توسعه اقتصاد معدنی در کنار اقتصاد نفت/بخش خصوصی در بحث کیفیت موثر عمل کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط محمدرضا بهرامن با تاکید بر اینکه باید وضعیت موجود را بررسی کنیم که چرا چنین اتفاقی برای سنگ های تزیینی کشور افتاده است، گفت: آمارها را همگان می دانند و اگر بدبینانه بگوییم، چهارمین کشور در حوزه سنگ های تزئینی هستیم که جایگاه بالایی داریم، اما وقتی محاسبه می کنیم، می بینیم در بخش بازرگانی و صادرات، سهمی در شان این نعمت که خدا به ایران بخشیده، نداریم. 
وی با ابراز تاسف از اینکه هرگز برنامه ریزی درستی در بخش سنگ های تزیینی نداشته ایم، گفت: مزیت سنگ های تزئینی را تعریف می کنیم، اما راهکارهای عملیاتی برای رسیدن به این ظرفیت ها را هرگز در برنامه های خودمان نداشته ایم و ندیده ایم.
رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه باید تعریف درستی از عملکردها داشته باشیم، گفت: نباید ظرفیت ها را نادیده بگیریم و اگر نتوانسته ایم از این ظرفیت ها استفاده کنیم، باید بررسی کنیم که ایراد کار کجا بوده است.

توسعه اقتصاد معدنی در کنار اقتصاد نفت/بخش خصوصی در بحث کیفیت موثر عمل کند
وی با اشاره به تحولات جهانی و تاثیرات آن بر اقتصاد گفت: اتفاقاتی در جهان افتاده  که اقتصاد را متاثر کرده است. اکنون جنگ اوکراین با روسیه اقتصاد جهان را دستخوش خودش قرار داده است. وقتی امروز مشکلات را در بخش غذا در دنیا می بینیم، متوجه می شویم که جنگ اوکراین ناخودآگاه تاثیرات خودش را بر جهان می گذارد، لذا بایستی انرژی بیشتری خرج کنیم تا بازارهایی که در اختیار داریم، حفظ کنیم اگر چه این بازارها بسیار اندک است، اما باید حفظ کنیم.
بهرامن با تاکید بر اینکه بخش معدن در اختیار صنعتگران و سرمایه گذاران این بخش نیست، گفت: نقش دولت بسیار پررنگ است و باید با نگاه خودش به صنعت معدن نگاه کند. 
وی با طرح این پرسش که دولت باید چه نگاهی داشته باشد، گفت: دولت باید هوشمندانه سیاست هایی اتخاذ کند که با این سیاست ها بتوانیم به بازارهای هدف جدید علاوه بر بازارهای موجود برسیم.
رئیس خانه معدن ایران با اعلام اینکه ابزارهای در اختیار دولت، سیاستی برای مدیریت کردن در قیمت های تمام شده است، گفت: باید در قیمت تمام شده واحدهای تولیدی، شرایطی ایجاد کنیم که بتوانیم در بازارهای جهانی بهتر و ساده تر حضور یابیم. این بخش اساسی است. بخشی هم به وظایف بخش خصوصی باز می گردد، بخش خصوصی باید در بحث کیفیت موثر عمل کند تا موفقیت های خاص خودمان را داشته باشیم.

توسعه اقتصاد معدنی در کنار اقتصاد نفت/بخش خصوصی در بحث کیفیت موثر عمل کند

برچسب ها: معدن مقام معظم رهبری اقتصاد معدنی نفت سنگ سنگ های تزئینی جنگ اوکراین و روسیه صنعتگران بخش خصوصی
ارسال نظر
آخرین اخبار