۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۷۹۵۳۸
گزارش خطوط از احساس ناامنی مردم آمریکا بعد از کشتارهای دسته جمعی در این کشور؛
در یک ماه گذشته فروشندگان «زره بدن» در ایالات متحده، از پدیده عجیبی گزارش داده اند. مشتریان جدید آن ها ظاهرا برای کودکان خود، تی شرت، کوله پشتی و جلیقه ضد گلوله خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۱۰۸

افزایش فروش «زره بدن» در بین دانش آموزان!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ بعد از ۲ کشتار دسته جمعی به فاصله ۱۰ روز در ایالات متحده، مردم وحشت‌زده به دنبال محافظت از خودشان در برابر جنایت‌های خیابانی در این کشور هستند. ۱۴ می‌در پی یک تیراندازی دسته‌جمعی در سوپرمارکتی در شهر بوفالو، نیویورک، ده نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. درست به فاصله ۱۰ روز بعد یعنی ۲۴ می‌، جنایت هولناک دیگری این بار در مدرسه راب واقع در تگزاس رخ داد. در این کشتار دسته جمعی نیز ۱۹ کودک دبستانی و ۲ معلم کشته شدند. از طرف دیگر پس از انتشار اخباری مبنی بر پوشیدن زره بدن توسط قاتل مسلح فروشگاه بوفالو، ظاهرا در اذهان مردم  تأثیرگذار بوده است.
با این حال بعد از نا امنی‌هایی اخیر در ایالت‌های مختلف آمریکا، تولیدکنندگان و فروشندگان «زره بدن» از افزایش فروش زره به مشتریان عادی خبر دادند! پدیده جالبی که تا پیش از این اتفاق، به نظر می‌رسید این وسیله تنها برای افسران و ماموران پلیس کاربرد دارد اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند در برخی از ایالت‌های آمریکا مردم به صورت خودجوش به فکر خرید زره بدن برای خودشان و فرزندانشان هستند.
در چند هفته اخیر خرده‌فروشان و تولیدکنندگان زره‌های بدن، از افزایش فروش به مشتریان جدید خبر می‌دهند که ظاهراً ناشی از موج اخیر تیراندازی‌های دسته جمعی در یکی از مدارس این کشور بود. مردم می‌گویند به دنبال محافظت بیشتر هستند. ۴ نمایندگی فروشنده زره بدن با مارک تجاری: نشنال بادی آرمور، سیستم‌های زره پوش اسپارتان، آرمورد ریپابلیک و شرکت UARM USA اعلام کردند، که به دنبال تیراندازی‌های جمعی اخیر در، تگزاس و بوفالو، شاهد افزایش فروش بوده‌اند.

مشتریان در حال خرید اقلامی مانند تی شرت و کوله پشتی مخفی ضد گلوله و همچنین جلیقه‌های ضد گلوله استاندارد با قدرت‌های مختلف هستند.


این کسب‌وکار‌ها بر این باورند که مشتریانشان در دنیایی که در آن احساس ناامنی می‌کنند، به دنبال محافظت بیشتری هستند. دیوید ریس، مدیر عامل آرمورد ریپابلیک در این باره می‌گوید: پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب، والدین احساس می‌کنند که باید کاری انجام دهند. بنابراین هرچند که نمی‌توان اتفاق‌های بد را پیش‌بینی کرد بنابراین والدین به جای نگرانی به فکر تهیه زره بدن برای کودکانشان افتاده‌اند تا حداقل با خیال راحت‌تری فرزندانشان را مدرسه بفرستند.
دیو گلدبرگ، مدیرعامل National Body Armor، نیزگفت که شرکت او بلافاصله پس از این تیراندازی‌های گسترده، افزایش فروش زره بدن را تجربه کرده است و در این باره می‌گوید: . از آن زمان تاکنون در حال افزایش فروش بوده‌ایم.
بر اساس این گزارش مشتریان در حال خرید اقلامی مانند تی شرت و کوله پشتی مخفی ضد گلوله و همچنین جلیقه‌های ضد گلوله استاندارد با قدرت‌های مختلف هستند. بر همین اساس نیز در حالی که این روز‌ها مردم عادی مایل به خرید زره بدن هستند، ایالت نیویورک تصمیم گرفته است تا خرید این تجهیزات را محدود کند. 
هرچند که محدودیت‌هایی که برای خرید زره بدن در ایالات متحده وجود دارد بسیار کم است. به گفته فروشندگان، افرادی که به دلیل جنایات خشونت‌آمیز محکوم شده‌اند، از خرید زره بدن منع می‌شوند و نمی‌توانند، اما به گفته فروشندگان، اجرای نظارتی این قانون ضعیف است. کانکتیکات مستلزم فروش زره‌های بدن به صورت حضوری است و نیویورک به تازگی محدودیت‌هایی را برای فروش انواع زره‌های بدن و خرید آن‌ها تصویب کرده است. فراتر از آن، اما در بقیه ایالت‌های این کشور خرید زره به هیچ نوع بررسی پیشینه یا مجوز نیاز ندارد. با این حال فروشندگان می‌گویند که از خریداران می‌خواهند حداقل ۱۸ سال داشته باشند. زره بدن که توسط تیرانداز بوفالو پوشیده شده است، با مقررات بسیار کمتری نسبت به اسلحه مواجه است. این در حالی است که معمولاً خود همین تیرانداز‌ها و جنایتکاران، مشتری پرو پا قرص زره بدن هستند!

برچسب ها: تیراندازی آمریکا کاربران آمریکایی کشتار جنایت تگزاس نیویورک تهدید امنیتی
ارسال نظر
آخرین اخبار