۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۶۷۷۸۹۳
دبیرکل انجمن لوازم خانگی در گفتگو با خطوط خبرداد:
دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران با اشاره به تولید لوازم خانگی داخلی، اظهار کرد: تا ۱۴۰۴ سقف تولیدات را از ۱۶ میلیون به ۲۵ میلیون می‌رسانیم که حرکت بزرگی در حوزه صادرات و تامین ارز برای کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۶۷۷

سید حسن حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص بازار لوازم خانگی در ایران و ممنوعیت واردات، گفت: ممنوعیت وارات لوازم خانگی، به دنبال تحریمی بود که صورت گرفت و به دنبال آن طرف‌های خارجی که بیشتر کره‌ای و مونتاژکار هم بودند، بازار ایران را رها کردند.

تحریم نبودیم کماکان کالای خارجی وارد می شد

حسینی خاطرنشان کرد: چالش‌های های ارزی که در سال 96 به وجود آمد، باعث شد دولت واردات کالاهای خارجی را ممنوع کند چراکه تولید لوازم خانگی در داخل کشور می توانست گسترش پیدا کند، اما اگر تحریم نبودیم کماکان کالای خارجی وارد کشور می شد.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بعد از تحریم ها و ممنوعیت واردات برندهای خارجی از جمله ال جی و سامسونگ، تولید کنندگان داخلی که کمتر از 30 درصد بازار را در اختیار داشتند، به دنبال جبران کاستی بازار رفتند و توانستند کمیت و کیفیت کالاها را بسیار بالا ببرند و در این چند سال، انقلابی را در حوزه لوازم خانگی شاهد بودیم که قابل رقابت با مشابه خارجی چینی و کره ای و حتی بعضاً ایتالیایی و ژاپنی است.

نماینده سابق شاهرود در مجلس گفت:  بعضی از این شرکت‌های داخلی تولید کننده انواع لوازم خانگی موفق شدند تولیدات خود را به کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا صادر کنند.

برچسب ها: ۲۵ میلیون قطعه‌ای تولیدات لوازم خانگی
ارسال نظر
آخرین اخبار