۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۲۶۸۳۹
یک فعال بازار لوازم خانگی معتقد است؛ متولیان در بخش‌های دولتی مسئول گرانی لوازم خانگی در بازار شده اند و حالا باید اقداماتی انجام دهند که قیمت این محصولات به روال عادی برگردد چراکه مردم توان افزایش قیمت در محصولات ایرانی را ندارند.
کد خبر: ۹۸۰۳
نویسنده : مریم بهنام راد

لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مردم هر روز وعده کاهش قیمت لوازم خانگی را از تریبون‌های مختلف می‌شنیدند، اما در عمل بازار هیچ واکنشی به اولتیماتوم‌ها نداشت و همچنان روند افزایش قیمت را طی می‌کرد.

با توجه به نوسانات قیمت لوازم خانگی و مشخص نبودن خرید و فروش‌ها، تاکنون در این بخش استقبال زیادی از سوی مردم در ماه‌های آخر سال نشان داده نشده است.
علی رغم تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید با کیفیت و کاهش قیمت، امروز قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی در حال سبقت است. دلیل این موج گرانی چیست و چه کسانی مقصر اصلی گرانی لوازم خانگی هستند؟

اسماعیل خضرایی پور فعال بازار لوازم خانگی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط  گفت: مقصر اصلی گرانی لوازم خانگی بذر بی اعتمادی برخی از متولیان است که در دل مصرف کنندگان این بخش پاشیده اند.

به گفته این فعال بازار لوازم خانگی؛ امساال با گرانی پلکانی لوازم خانگی وضعیت تولید بسیار سخت و دشوار شده است. این در حالی است که محصولات تولید شده بدون مشتری در انبار‌ها باقی مانده و مردم همچنان بدنبال ریزش قیمت‌ها بودند.

وی ادامه داد: برخی با جریان سازی از شرایط ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی به کشور سوء استفاده کرده و وضعیت بازار را با تکان‌های قیمتی در دست گرفتند.

خضرایی پور گفت: تولیدات داخلی علی رغم مشکلات تأمین مواد و قطعات اصلی جهت تولید محصولات ادامه داشت، ولی همانطور که اشاره شد عده‌ای با توجه به نیاز بازار و قفل شدن واردات کالای خارجی اقدام به هجمه سازی قیمتی در بازار کردند و نظام توزیع کالای ایرانی را بشدت متشنج کردند.

این فعال بازار لوازم خانگی ادامه داد: حالا سم پاشی قیمت و توزیع محصولات ایرانی به ثمر نشست و مردم از بازار لوازم خانگی دل بریده اند و توان خرید با قیمت‌های بالا را ندارند.

وی ادامه داد: درماه‌های آخر سال همواره بازار خرید لوازم خانگی علی رغم مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا رونق داشت. امسال به دلیل بی اعتمادی مردم به قیمت‌ها این بازار هیچ رونقی ندارد و معاملات در بازار لوازم خانگی به کسادی خورده است.

خضرایی پور یادآور شد: اگر می‌خواهند تولید ملی لوازم خانگی را توسعه دهند ابتدا باید اعتماد از دست رفته مردم را جلب کنند و در نهایت با تولید با کیفیت رقیب موفقی برای کالا‌های خارجی باشند.
وی با تأکید بر اینکه هنوز بازار از لوازم خانگی خارجی اشباع است، گفت: مردم ترجیح می‌دهند برای خرید لوازم خانگی با توجه به هزینه‌های بالا و کیفیت پایین تولیدات داخلی، به سراغ لوازم خانگی خارجی بروند.

این فعال بازار لوازم خانگی ادامه داد: باز هم مقصر اصلی گرانی در بازار لوازم خانگی خود متولیان این بخش هستند. زمانی که تولید کننده را به حال خود رها می‌کند نباید انتظار بازاری آرام و بدون گرانی را داشته باشند. کمی بیشتر باید به فکر مردم باشیم چراکه مردم دیگر توان افزایش قیمت لوازم خانگی را ندارند.

برچسب ها: لوازم خانگی نوسازی صنایع کشور قیمت گرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار