۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۳۱۲۰۳۹
کارشناس هوش مصنوعی گفت: متاسفانه نمونه‌هایی را ما امروزه می‌بینیم مثلا می‌گویند آموزش هوش مصنوعی در ۴ ساعت. شما اگر بخواهی فقط اسم الگوریتم‌ها را ذکر کنی بیشتر از یک هفته طول می‌کشد پس چطور می‌شود که یک هوش مصنوعی را بخواهیم در ۴ ساعت آموزش دهیم؟!
کد خبر: ۱۱۸۵۰

سوء استفاده از هوش مصنوعی/ چطور می‌شود یک هوش مصنوعی را در ۴ ساعت آموزش دهیم؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر باباخانی، موسس و مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوعی در مورد کاربرد هوش مصنوعی در ایران گفت: افراد بسیاری هستند که می خواهند در این حوزه کار کنند. در حال حاضر هم پولی بابت تنظیم نقشه‌ها داده می‌شود و این عدد بین ۲ تا ۵ همت می چرخد و بین ۳ مجموعه: کسی که این نقشه‌ها را به صورت دستی ترسیم می‌کند، کسی به عنوان معمار مهر می‌زند و دفتر فنی، تقسیم می‌شود اما حالا هدفمان این است که این دفترها را حذف کنیم و مهندسان مستقیما این نقشه‌ها را از پلتفرم‌ها دریافت کنند، نقشه‌های درست و دقیق با تمام جزئیات.

مستندسازی دانش در کشور ضعیف است

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم تا دوسال آینده این موضوع را به اتمام برسانیم به دلیل آنکه بخشیش بحث منابع مالی است که آن پیاده سازی صنعتی است و بخشی هم خلق الگوریتم است چون محاسبات ریاضی و پیچیده‌ای در این قسمت مطرح است تا ماشین بتواند نسبت به این مسئله آگاه شود.

این کارشناس ادامه داد: یک مشکل بزرگی که کشور ما دارد این است که مستندسازی دانشمان ضعیف است. زمانی که مستندسازی انجام نمی‌شود، از بین رفتن و فرار دانش هم افزایش می‌یابد.

مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوعی در جواب این سوال که چه کار کنیم تا دچار حاشیه‌های هوش مصنوعی نشویم، پاسخ داد: ما یک علم و یک شبه علم داریم، این دو مسئله بسیار مهمی هستند. علم که تکلیفش مشخص است، شبه علم خودش را به شکل علم نشان می‌دهد و یک پارادایم جدیدی که رخ می‌دهد این است که شبه علم‌ها به آن حمله می‌کنند که آن پارادایم را به نفع خودشان مصادره کنند و بیشتر نگاهشان نگاه منفعت مالی و کوتاه مدت است.

سوء استفاده از هوش مصنوعی/ چطور می‌شود یک هوش مصنوعی را در ۴ ساعت آموزش دهیم؟!

سوء استفاده از هوش مصنوعی

باباخانی در ادامه جواب خود افزود: نمونه هایی را ما امروزه می‌بینیم مثلا می‌گویند آموزش هوش مصنوعی در ۴ ساعت. شما اگر بخواهی فقط اسم الگوریتم‌ها را ذکر کنی بیشتر از یک هفته طول می‌کشد پس چطور می‌شود که یک هوش مصنوعی را بخواهیم در ۴ ساعت آموزش دهیم؟! این افراد از عنوان آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و وبسایت‌های هوش مصنوعی دنیا را به شما معرفی می‌کنند که چه کارهایی با آن‌ها می توانید انجام دهید حالا جز اینکه یک بحث بسیار سنگین مالی را فرد اینجا متضرر می‌شود آفت اصلیش این است که فرد فکر می‌کند هوش مصنوعی را یاد گرفته در اینجا این فرد، مصرف‌کننده فناوری‌هایی که کشورهای دیگر توسعه دادند، می‌شود و دیگر هیچ وقت خالق فناوری نمی‌شود پس کشور هم توسعه پیدا نمی‌کند و ابداع و اختراعاتی هم صورت نمی‌گیرد همچنین انرژی ما صرف کار بیهوده شده. کار بیهوده‌ای که نتیجه‌ای برای سیستم و توسعه کشور ندارد. متاسفانه از هوش مصنوعی دارد سوء استفاده می‌شود همچنین بحث دیگر این است که سازمان‌ها و نهادهای سیاسی یا حاکمیتی از دادن دیت‌ها اجتناب می‌کنند.

برچسب ها: هوش مصنوعی هوشمند سازی ویدیو صنعت ساختمان فناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار