۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۴۱۰۹۰
یک فعال صنفی می‌گوید: مردم خسارت اعتماد به سایت‌های غیر مجاز تعمیر لوازم خانگی را می‌پردازند. در حالی که به دلیل تحریم‌ها هیچ یک از برند‌های مطرح دنیا در ایران نمایندگی ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۹۴
نویسنده : مهرشاد نبی

 تعمیر لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط بازار پُررونق تعمیرات زیر سایه گرانی لوازم خانگی دلیل اصلی فعالیت سایت‌های غیر مجاز در فضای مجازی شده تا حدی که مشتریان از قطعه و تعمیر و گرانی‌ها در این سایت‌ها گلایه دارند.

در همین رابطه علی جمالی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط می‌گوید: امسال مردم به دلیل گرانی لوازم خانگی ترجیح می‌دهند تعمیر لوازم را به دست کاربلد‌ها بسپارند تا از افزایش هزینه‌های سربار خانواده جلوگیری کنند.

وی گفت: گرانی لوازم خانگی طی سال‌های اخیر باعث شده که بیش از ۹۰ درصد مردم لوازم خانگی منزل خود را به جای تعویض، تعمیر کنند. در حالی که لوازم خانگی که پیش‌تر وارد کشور شده بود امروز نمایندگی رسمی در ایران ندارد و همین موضوع شرایط سوء استفاده برخی از فضای ملتهب تعمیر لوازم خانگی را فراهم کرده است.

این فعال صنفی گفت: حدود هزار و ۴۰۰ واحد صنفی زیر مجموعه این اتحادیه در شهر تهران فعال هستند. متأسفانه از زمانی که سایت‌ها و پیچ‌های فضای مجازی وارد عرصه تعمیر لوازم خانگی شده اند خسارت‌های زیادی به لوازم سپرده شده جهت تعمیر وارد شده است.

جمالی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها هیچ یک از نمایندگی‌های مطرح لوازم خانگی در ایران فعالیت ندارند، گفت:، اما تبلیغات برخی سایت‌ها با نام نمایندگی‌های مجاز برند‌های لوازم خانگی مطرح دنیا در فضای مجازی مردم را دچار سردرگمی کرده و از سوی دیگر مشتریان با پرداخت هزینه‌های بالای تعمیر با نام نمایندگی‌های مجاز بسیار متضرر شده اند.

 تعمیر لوازم خانگی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لباسشویی و قطعات یدکی ادامه داد: سایت‌های تعمیر لوازم خانگی با چندین برابر قیمت و لوازم و قطعات تقلبی بازار پُر رونقی را برای خود به پا کرده اند که این شرایط وضعیت واحد‌های صنفی مجوز دار در سطح شهر را بحرانی کرده است.

به گفته این فعال صنفی؛ واحد‌های صنفی زیر مجموعه اتحادیه اجازه استفاده از قطعات و لوازم تقلبی را ندارند و از این رو هیچ گاه از اسم برند‌های مطرح نمی‌توانند سوء استفاده کنند.

جمالی گفت: متأسفانه هیچ ارگانی جهت نظارت بر سایت‌های تعمیر لوازم خانگی وجود ندارد و کنترل این بخش از عهده اتحادیه خارج است.

به گفته این فعال صنفی؛ فعالیت زیرزمینی و حتی در منزل توسط این سایت‌ها دلیل دیگری بر غیر قانونی بودن آن است. مردم لوازم خانگی خود را تنها با یک شماره به این فعالان تقلبی می‌سپرند. در حالی که تمام قطعات تقلبی و غیر استاندارد است.

وی تصریح داشت: عده‌ای برای منفعت اقدام به واردات قطعات چینی بی کیفیت می‌کنند و بانام برند‌های مطرح به دست این تعمیر کاران می‌رسانند.

برچسب ها: لوازم خانگی گرانی قطعه
ارسال نظر
آخرین اخبار