۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
تعداد بازدید: ۸۵۷۹۳۱
در ایران پرینترهای سه بعدی محال ممکن نیست، شدنی است، اما تعارض منافع وجود دارد، فناوری خیلی‌ افراد را بیکار می‌کند و در اینجا به مسئله برمی‌خوریم.
کد خبر: ۱۲۰۶۶

باباخانی بخش چهارم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، باباخانی، موسس و مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوعی در گفتگو با خطوط گفت: تا سال ۲۰۵۰، ۹۰ درصد از اتحادیه‌های صنفی از بین می‌روند همانند اتحادیه آژانس‌دارها، این اتفاق هم برای خیلی از ساختارها خواهد افتاد اگر خودشان را به روز نکنند.

وی به نقش سازمان نظام مهندسی بعد از هوش مصنوعی پرداخت و افزود: جلوی فناوری را نمی‌توان گرفت، اما می‌توان با آن همراه بود. لذا بنده پیش بینی ام این است که فناوری هوش مصنوعی هم می‌تواند سازمان نظام مهندسی را نجات دهد و هم می‌تواند تبعاتش را کنار بگذارد یعنی به حاشیه براند و اثرش را از آن بگیرد. 

مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوعی مطرح کرد: در تابستان سال گذشته در یک کشور توسعه یافته حدود ۱۰۰ ساختمان با پرینترهای سه بعدی، پرینت شدند. در اینجا روند به این شکل است که شما لوکیشن را انتخاب می‌کنید، ماشین بعد از ۲ الی ۳ دقیقه نقشه‌ها را به شما تحویل می‌دهد. در این قسمت شما همه مسائل را بررسی می‌کنید و آن ساختمان را بر اساس بودجه خود انتخاب می‌کنید. شرکت سازنده اطلاعات را از شما می‌گیرد و پرداخت مالی انجام می‌شود، پرینترهای سه بعدی بعد از یک تا دو روز بر سر پروژه می‌آیند و شروع به پرینت کردن ساختمان می کنند یعنی از لحظه‌ای که شما بخواهی ساختمان داشته باشی تا لحظه‌ای که ساختمان خود را تحویل بگیری شاید بیشتر از ۱۰ روز طول نکشد.

باباخانی ادامه داد: در ایران چیزی به اسم شخصی‌ساز وجود دارد، اما اصلاً چنین چیزی اصولی نیست. 

وی افزود: در ایران پرینترهای سه بعدی محال ممکن نیست، شدنی است، اما تعارض منافع وجود دارد، فناوری خیلی‌ افراد را بیکار می‌کند و در اینجا به مسئله برمی‌خوریم.

مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی جنرال یا منتشر شده نیست که همه دسترسی داشته باشند، یک شرکتی می‌آید و می‌گوید می‌خواهم بقیه کارم را با هوش مصنوعی پیش ببرم، دیگر نیاز نیست این هوش مصنوعی را به تمامی شرکت‌های دیگر توسعه دهم.

برچسب ها: فناوری هوش مصنوعی ویدیو صنعت ساختمان
ارسال نظر
آخرین اخبار